środa, 12 kwietnia 2017

Babka cytrynowa z białą fasolą


Takie znaleziska przyprawiają o radość wiele osób dbających o zdrowie i sylwetkę. Na pewno wstąpi na zasłużoną półkę razem z chlebkiem bananowym, szarlotką, czy ciastem z burakiem i czekoladą.
Ciasto jest lekko miękkie, zwarte, dobrze się kroi, obłędnie pachnie cytryną, dobrze smakuje samo, posypane cukrem pudrem lub smarowane masłem orzechowym i przetworami.
Jak dla mnie to mogłoby świetnie zastąpić typową babkę świąteczną, ale może być też dodatkiem do tradycji kultywowanej w domu. Na pewno wejdzie do moich przepisów całorocznych.

Składniki:
240g białej fasoli, ugotowanej ( 1 puszka)
3 jajka
1 cytryna, sok i otarta skórka
4 łyżki mąki ryżowej
1 łyżka mąki kokosowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki oleju kokosowego
3 łyżki miodu

Fasolę zmiksować blenderem z jajkami na gładką masę. Olej podgrzać z miodem do rozpuszczenia. Dodać do fasoli resztę składników, zmiksować. Podłużną foremkę wyłożyć papierem do pieczenia i wlać masę. Piec 30-40 minut w temp. 180 st. C.


inspiracja z fun.eat.fit



9 komentarzy:

  1. Niestety nie mogę spożywać mąki ryżowej. Jak myślisz, czym można ją zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć mąki kukurydzianej, jaglanej lub owsianej, można też dodać po prostu pszenną, ale wtedy 3 łyżki ;)

      Usuń
  2. Zrobiłam :-) i jest bardzo smaczna. A jak ja przechowywać? W lodówce czy po prostu w zamkniętym pojemniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją przechowuję w pojemniku poza lodówką, ale w lodówce pewnie będzie jeszcze dłużej trzymać świeżość ;)

      Usuń
    2. U mnie jutro już pewnie zniknie, więc zostawiam poza lodówką:)

      Usuń
  3. Jeszcze jedno pytanie:) czy Twoja babka też jest wilgotna w środku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po upieczeniu była lekko wilgotna, teraz jest bardziej sucha, taka chlebkowa bardziej ;)

      Usuń
    2. U mnie jest trochę mokra, może mogłam dłużej piec... Ale w każdym razie smakuje dobrze, a to najważniejsze:)

      Usuń
  4. Babka wyszla bardzo smaczna. W mig sie rozeszla. To juz jest,moj ulubiony przepis na babke :-). Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)