niedziela, 20 listopada 2016

Frittata ze szpinakiem, boczkiem i nasionami


Z rana najlepiej sprawdzają się proste pomysły. Jednak prostota nie wyklucza fantazji, niebanalności i szaleństwa kolorów :) Jesiennie, posiłek białkowo-tłuszczowy, sprawdźcie czy lepiej czujecie się po takim śniadaniu, czy po misce owsianki lub kaszy jaglanej z owocami. Warto poznać swój organizm, dostarczać mu różnorodnych opcji i obserwować, bo nikt nie zrobi tego za nas i żaden suplement, czy cudowny lek nie ogarnie potencjalnego spustoszenia odżywczego, jakie wiele osób codziennie sobie funduje. 
To jedna z lepszych frittat, czyli zapieczonej masy jajecznej z podsmażonymi dodatkami. Wpada na weekend, ale będziecie myśleć o niej też w tygodniu, zakład? 

Składniki 2 porcje lub 1 duuża:
4 jajka
sól, pieprz
30g wędzonego boczku
1 ząbek czosnku
duża garść świeżego szpinaku
4 suszone pomidory, z zalewy
opc. 1 łyżeczka kaparów
pestki dyni
słonecznik
sezam
twardy ser typu parmezan

Boczek pokroić w kostkę i wrzucić na rozgrzaną patelnię. Podsmażyć, aż lekko zbrązowieje, dodać posiekany czosnek i jeszcze chwilę smażyć. Następnie wrzucić umyty szpinak, jak zwiędnie to dodać pokrojone suszone pomidory. 
Jajka roztrzepać na jednolitą masę, doprawić solą i pieprzem. Zalać masą składniki na patelni, posypać pestkami dyni, słonecznikiem i sezamem, można dodać kapary.
Przykryć patelnię pokrywką i zapiekać, aż wierzch będzie ścięty. Posypać startym parmezanem i podawać. 





2 komentarze:

  1. Kocham takie dania. Są idealne na lunch. ;)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)