środa, 8 lipca 2015

Aromatyczna cukinia z bobem i mozzarellą, czyli letnia prostota


W upalne dni niewiele chce się kombinować z jedzeniem, przynajmniej u mnie wystarczy zjeść arbuza, jogurt, sałatę, bób i dużo wody. Do dwunastej wypijam 3 małe butelki wody i wcale nie czuję się nasycona. Mam nadzieję, że ładnie się nawadniacie i nie zapominacie o płynach, bo nawet od tego, do szpitala droga krótka. 
Jeśli jest na sali (nie, nie lekarz) ktoś, kto uwielbia bób, to ten przepis jest dla niego. Taka sałatka na ciepło, na zimno, do obiadu lub jedzenia solo, naprawdę dobrze smakuje. Parę prostych smaków, czyli to co lato serwuje najlepiej. 

Miałam trochę bardziej mączny bób, który może się rozpadać, polecam wybierać młodszy i śliski, wtedy ładniej się prezentuje ;)

Składniki:
1 szklanka ugotowanego i obranego bobu
2 małe cukinie
3 ząbki czosnku
1 gałązka świeżego rozmarynu
listki bazylii
oliwa
sól
małe kulki mozzarelli, pół szklanki (można dać więcej lub pominąć)

Cukinię przekroić wzdłuż i pokroić w plastry średniej grubości. Na patelnię wlać łyżkę oliwy, wsypać cukinię, obrany czosnek, pokrojony w plastry, obrany rozmaryn, posolić i przykryć. Dusić do miękkości, co jakiś czas mieszając. Na koniec wmieszać obrany bób, wyłączyć palnik, jak chwilę ostygnie dodać mozzarellę.


Jeszcze letnie migawki. Rozpoczęcie sezonu z mojito, drugie śniadanie, które najczęściej biorę na praktyki i nocne wyprawy z przyjaciółmi.




6 komentarzy:

  1. Pozwoliłam sobie skorzystać z tego przepisu. Wprawdzie, robiąc z pamięci zapomniałam o rozmarynie, ale i bez niego okazało się przepyszne! Dziękuję za genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, nawet bez ziół wychodzi smaczne ;)

      Usuń
  2. Nie taka znowu prostota z tym bobem i mozzarellą i cukinią :) Bardzo ciekawa kompozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, oj tam porównując do bardziej wykwintnych dań przyrządzanych w parę godzin :P

      Usuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)