sobota, 7 marca 2015

Pomarańczowe ciasto z polentą i migdałami, nasączone po brzegi


Kuchnia wyglądała dzisiaj jak pobojowisko. Dawno nie miałam czasu, żeby zajrzeć w kuchenne kąty na dłużej niż ugotowanie kaszy, czy zrobienie sałatki. Miałam teraz okazję zrobić ucztę powitalną dla najbliższych i wypuściłam swoją fantazję na wolność. Nie chwaląc się za bardzo zrobiłam parę super smacznych rzeczy, a było to ponad cztery godziny gotowania i cały wieczór przyjemności. Pierwsze będzie ciasto, które od dawna chciałam wypróbować.


Mocno pomarańczowe z ciekawym składem i intrygującym smakiem. Jego struktura jest niebanalna, lepka, lekko ziarnista i kojarzy mi się z klimatem włoskiej kuchni.

Składniki:
200g migdałów, zmielonych na mąkę
100g polenty - drobnej kaszy kukurydzianej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 płąska łyżeczka kardamonu mielonego (lub z roztartych ziarenek)
100g cukru
160g miękkiego masła
3 jajka
skórka otarta z 1 pomarańczy

Syrop do nasączenia:
sok wyciśnięty z 2 pomarańczy
3 łyżki miodu

Dekoracja:
30g pistacji, bez łupinek
skórka otarta z 1 pomarańczy

Cukier utrzeć mikserem z masłem, dodawać po jednym jajku i miksować na gładką masę. Następnie dodać zmielone migdały, kaszkę kukurydzianą, proszek do pieczenia, kardamon i otartą skórkę z pomarańczy, którą wcześniej trzeba porządnie umyć. Wymieszać łyżką do połączenia.
Spód tortownicy o śr. 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia i zacisnąć obręcz. Wlać ciasto do formy, wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piec 40 minut. Wyjąć i ostudzić.

Sos miodowy
Do rondelka wlać sok wyciśnięty z 3 pomarańczy, dodać miód i doprowadzić do wrzenia, Gotować 3 minuty i odstawić. 
Wystudzone ciasto ponakłuwać od góry wykałaczką, następnie łyżką rozprowadzić sos po całej powierzchni. Wierzch posypać posiekanymi pistacjami i otartą skórką z pomarańczy.






5 komentarzy:

  1. wygląda przepięknie *.* i takie wilgotne!
    zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie! Szczególnie dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)