TRYB JASNY/CIEMNY

Jogurtowe ziarenka chia, zmiany pobudzają do życia


Chyba jestem takim człowiekiem co uwielbia zmiany. Nie wiem jak to się dzieje, ale w moim życiu co chwilę dzieje się coś na opak i nieoczekiwanie ląduje w innym miejscu, czego jeszcze wczoraj bym się nie spodziewała w ogóle. Myślenie też się zmienia, tak jak i ludzie wokół.
Jednak do zmian podchodzę z podekscytowaniem, a nie z przerażeniem. To jest zawsze jakieś nowe wyzwanie, sprawdzenie siebie i zebranie nowych doświadczeń do wzbogacenia osobowości. Więc tak, czy to są dobre, czy złe sytuacje, należy stawiać im czoło.

Ziarenka chia dostępne są szeroko w sieci, ale też można je już spotkać w pojedynczych sklepach. Pamiętam jak robiłam z nich samych 'pudding', gdzie zalewa się je mlekiem/wodą i odstawia na noc lub krócej. Konsystencja jest jak dla mnie zbyt galaretowata i jak glutek, więc sukcesem w tym wydaniu jest to, że:

- ziarenka są pomieszane z płatkami owsianymi
- jogurt łączy całość w kremową masę
- mieszanka ma idealną, gęstą konsystencję o smaku miodowo-kokosowym 


Składniki:

1 łyżka płatków owsianych
1 łyżka ziarenek chia
2 łyżki mleczka kokosowego
1/2 łyżeczki miodu
1 mały jogurt naturalny (u mnie kozi, 130g)
pół małego jabłka
2 łyżki granoli
1 łyżeczka masła migdałowego/orzechowego

Płatki owsiane wsypać do miseczki, zalać 1/4 szklanki gorącej wody (z czajnika). Odstawić na 5 minut. Następnie wmieszać ziarenka chia i dodać mleczko kokosowe. Odstawić na 10 min, wszystko sobie ładnie napęcznieje. Wmieszać miód, a później jogurt. 

Podać z pokrojonym w kostkę jabłkiem, granolą i masłem migdałowym.



Jeszcze Katowice i dobra knajpka sushi, godna polecenia, miły klimat w świetnym towarzystwie :)






Komentarze

  1. Całość wygląda przepysznie, a dodatki na wierzchu są jak dla mnie idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu zrobić te ziarenka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie śniadania i sushi :) Pudding chia próbowałam kilka razy i też konsystencja średnio mi przypasowała.. ale za takimi rozwiązaniami jak u Ciebie w miseczce jestem zdecydowanie na tak! Na pewno wypróbuje takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tak, chia są zdecydowanie mega - nadaja miseczkom tą fajną konsystencje <3
    zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku