wtorek, 13 stycznia 2015

Trufla daktylowo-kokosowa - musisz to mieć


Dostałam ! Dostałam najlepszą truflę deserową (a nawet więcej). Złożona jest z samych dobroci i naturalnych składników, a wytworzyła ją dla mnie empatyczna i pełna kulinarnych zdolności Gosia. Przynajmniej w kwestiach żywności i spraw medycznych się zgadzamy. Przepis od razu od niej wyciągnęłam i już nie mogę się doczekać, aż sama sobie ich dużo zrobię. Wy też powinniście. Jest miękka, lekko słodka, ma zwartą strukturę i nie jest kleista.
Idealna przekąska, dodatek do kawy, do zapakowania w podróż lub na prezent. A może też miły gest dla kogoś lubianego, kochanego w szary, deszczowy dzień. Od razu robi się przyjemniejszy :)

Składniki (ok. 12 średnich sztuk)
100g daktyli, 
50g wiórków kokosowych
50g amarantusa preparowanego
1 łyżka czubata miodu, w postaci płynnej
1 łyżka kakao

Daktyle zalać wodą w garnuszku , ale tylko do ich poziomu, zostawić na jakąś godzinę żeby nasiąknęły. Zagotować i odparować nadmiar wody do lekkiego zgęstnienia syropu. Zblendować zawartość, dodać wiórki, kakao, kokos i rozpuszczony miód. Wymieszać, aż powstanie kula. Zmoczyć dłonie. Odrywać, lepić kuleczki i chłodzić przez godzinę w lodówce. 

Można też później trzymać w temp. pokojowej.



                                         Jakby ktoś nie znał amarantusa, to tak wygląda 
                                         i jest powszechnie dostępny w dużych sklepach. 
                                          Tak samo jak daktyle, moje ulubione są z tesco.


14 komentarzy:

  1. My poprosimy z 10 takich kuleczek :D Jest w nich wszystko co lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boze juz wyobrazam sobie jej smak 😍 pycha!
    Zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe poznaję ten talerzyk :D

    OdpowiedzUsuń
  4. jak myślisz- jakim innym ziarnem można by zastąpić amarantus ? ;) bo nie mam go , nie mam czasu jeździć po sklepach :D a takie zdrowe słodkości by mi się przydały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że możesz użyć drobno mielonych płatków owsianych, też można zastąpić go kokosem, będą wtedy bardziej kokosowe. Jednak płatki to chyba najlepsza opcja :))

      Usuń
  5. Właśnie zrobiłam, są pyszne. Tylko miałam problem bo nie chciały się lepić. Czy powodem może być to że nie rozpuściłam miodu, tylko dodałam zimny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinny się w miarę łatwo lepić, miód powinien być rozpuszczony jeśli masz stały, trzeba dodawać w postaci płynnej, muszę to dopisać :))

      Usuń
    2. Miód był płynny, kulki wyszły ale nie takie ładne jak na zdjęciu. Miałam trochę grubszy amarantus niż Twój ze zdjęcia i kulki nie są tak zbite, tylko takie luźne. Ale i tak jest pyszne. Zdrowa, słodka przekąska. Polecam.

      Usuń
    3. A to pewnie trzeba jeszcze dostosować składniki do swojej masy, można podlać trochę wodą lub dać jeszcze trochę miodu :) Cieszę się, że Ci smakują :))

      Usuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)