czwartek, 8 stycznia 2015

Owsianka pomarańczowa delicja


Mój pokaźny zbiór owsianek na blogu ciągle się rozrasta. Chociaż ostatnio zamieniłam owsiankę na kaszę jaglaną, to jeszcze do niej wracam. Po mroźnych dniach i śnieżnych wyjazdach, miło zjeść taką owsiankę, żeby tą zimową atmosferę przeżywać pełną parą.
A takie widoki miałam na Sylwestrowym wyjeździe :))


Może i Wy macie jakieś ulubione zimowe połączenia owsiankowe ? Ja poza tym nadużywam banana, masło orzechowe i duszone z cynamonem śliwki, które zamroziłam w lecie.

Składniki:
3 łyżki płatków owsianych
2/3 szklanki wody
4 łyżki mleka kokosowego, może być inne
1 czubata łyżeczka kakao
1 pomarańcza
1 płaska łyżeczka miodu
opc. 1 łyżeczka niesolonych orzeszków arachidowych

Pomarańczę przekroić na pół. Z jednej połówki wycisnąć sok i podgrzać w rondelku. Gorący sok przelać do kubka, dodać miód i wymieszać.
W rondelku ugotować owsiankę na wodzie, do napęcznienia płatków, na koniec dolać mleczko kokosowe. Wmieszać kakao i przełożyć do miski. Drugą połówkę pomarańczy obrać i położyć cząstki na owsiankę. Polać syropem pomarańczowym, można posypać orzeszkami.


13 komentarzy:

  1. Super wygląda. Uwielbiam płatki owsiane. Najlepsze przed bieganiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak słyszałam, bo sama nie biegam, ale rzeczywiście najlepiej się po nich czuję na porannym treningu :)

      Usuń
  2. Dodaję Twój przepis do mojego owsiankowego zbioru:) Brzmi świetnie więc wiem co jutro u mnie na śniadanie:) Daria z http://magicznakuchniadarii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie i pewnie tak smakuje :) Na pewno spróbuję, a Ciebie zapraszam do mnie na www.nice-looking-blog.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja owsianki nie zamieniłabym na nic innego, najlepsza! a już szczególnie tak obłędnie czekoladowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mówiłam, dopóki nie spróbowałam kaszy jaglanej z mleczkiem kokosowym, cynamonem, miodem i bananem *.*

      Usuń
  5. czekoladowa to jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. owsianka idealna na zimny poranek, by umilić sobie ten czas :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No przeeecudowna i na pewno przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekoladowa owsianka? IDEALNIE :)
    Ale zamiast pomarańczy wolałybyśmy truskawki/maliny. Już chyba tęsknimy za latem :(

    OdpowiedzUsuń
  9. nasiona chia, banan i mus malinowy - narazie ta, ale jem owsianki dopiero od dwóch miesięcy :D
    zapraszam! http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)