TRYB JASNY/CIEMNY

Jarmark Świąteczny na Nikiszowcu w Katowicach


Jarmarki świąteczne są zachwycające, a mikołajkowa aura jeszcze lepiej oddziałuje na ludzi. Udałam się na jarmark w kopalnianej dzielnicy Nikiszowiec w Katowicach. Mimo mrozu, przyjezdni ochoczo oglądają stoiska, rozgrzewają się grzańcem i herbatą z sokiem malinowym. Na każdym stoisku można znaleźć istne skarby i to w całkiem przystępnych cenach. Składają się one praktycznie wyłącznie z rękodzieł, od szkatułek, czapek, miseczek i ceramiki, po domowe nalewki, chleby, zakwasy na żurek i ciasteczka. 














Sprzedawcy wdają się w wyczerpujące dyskusje, opowiadają o swojej działalności, doświadczeniach. Szczególnie zainteresowały mnie stoiska z ręcznie lepionymi miseczkami oraz miejsce gdzie sprzedawane były zioła, lecznicze przyprawy i książki z zasadami kuchni Św. Hildegardy. Bardzo miła i obeznana w tym temacie Pani przybliżyła mi specyfikę tej kuchni, działanie różnych mieszanek przypraw i substancji tam używanych.



Z kulinarnej strony próbowałam przepysznych pierogów z kapustą z mąki razowej (tak mam nadzieję, że to się bardziej rozpowszechni), barszczu z 'uszkami', w cudzysłowie, bo to były jakby dwa ogromne pierogi z kapustą w środku, więc mnie trochę rozbawiło, że nazywają je uszkami :)




Bardzo spodobało mi się również stoisko Beetlebits, gdzie sprzedawane były akcesoria do pieczenia, liczne foremki, słomki i barwniki, a także już zrobione cake popsy, do kupienia na prezent. Jednego oczywiście musiałam skosztować, nie da się oprzeć takiemu słodkiemu pingwinkowi :D



Szkoda, że jarmark trwa tylko przez weekend, ale piszę o tym dzisiaj, bo może na jutro ktoś zdecyduje się jeszcze wybrać, a jak nie to może za rok ? Naprawdę polecam !



Komentarze

  1. uwielbiam Jarmarki Świąteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze zdjęcia...
    Bardzo żałuję, że w tym roku nie dałam rady dojechać na Nikisz...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękujemy za zamieszczenie zdjęcia fragmentu naszego stoiska!!!! będziemy na pewno gościć na Pani blogu. Pozwoliłam sobie tutaj zamieścić informację o tym poście : https://www.facebook.com/cudakiwianki?ref=hl Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, lubię pokazywać ładną, artystyczną działalność :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku