czwartek, 16 października 2014

Cynamonki z nutellą i dyniowym musem


Jak pomyśleć, to dość dawno temu piekłam te drożdżówki z oblepiającym każdą warstwę nadzieniem. Robiłam klasyczne z masą cynamonu, z masłem orzechowym i żurawiną, z ciastem dyniowym, czekoladą, jabłkami, karmelem. Kombinacji macie tu bez liku. Oczywiście znowu musiałam wcisnąć gdzieś dynię, więc jest jako nadzienie, w połączeniu z rozpływającą się nutellą. Ten duet na pewno przypadnie Wam do gustu. Najlepiej jak drożdżówki rozejdą się w ciągu dwóch dni, ale myślę, że nie będzie z tym problemu, zwłaszcza że jesień tak lubi ciepłe wypieki do kawy.



Składniki:
2 1/2 szklanki mąki orkiszowej
1/2 szklanki mleka kokosowego (może być inne lub maślanka)
3 łyżki wody
30g świeżych drożdży
3 łyżki cukru
1 jajko
3 płaskie łyżki masła, roztopić

Nadzienie:
4 łyżki nutelli / kremu czekoladowego
3/4 szklanki puree z dyni
cynamon
gałka muszkatołowa mielona

W ciepłym mleku rozpuścić drożdże z cukrem i odstawić. Do robota kuchennego lub dużej miski wsypać mąkę, dodać roztrzepane jajko, cukier, wodę, masło i zaczyn z drożdży. Wyrabiać 5 minut. Zostawić w misce na ok. 1 godzinę (najlepiej i szybciej wyrasta mi w plastikowej), przykryć ściereczką i czekać, aż podwoi objętość.
Puree z dyni wlać do rondelka, dodać sporą szczyptę cynamonu, gałki m. i odparować, żeby nie było zbyt wodniste, na taki rodzaj kremu. Inaczej może rozmoczyć ciasto. Odstawić do ostudzenia.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokąt, 1 cm grubości, podsypując mąką. Rozsmarować na cieście nutellę, można ja podgrzać, żeby było łatwiej, na to posmarować musem z dyni i posypać całość cynamonem.
Ciasto zwinąć na długi wałek, nie dociskać za mocno, żeby nadzienie nie wypłynęło. Pokroić na kawałki ok. 3-4 cm. Ułożyć na blasze z papierem do pieczenia i odstawić na 20 minut do podrośnięcia. Piec w temp. 180 st. C. przez 25 minut.



3 komentarze:

  1. Fantastyczny przepis :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    przyprawzyciekolorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)