wtorek, 26 sierpnia 2014

Hummus z zielonej soczewicy i omleciki z rukolą


Miałam wielką ochotę na roślinną dawkę białka. Więc co? Na myśli od razu hummus. Jest to pasta/krem tradycyjnie zrobiony z ciecierzycy, ale ja miałam w domu zieloną soczewicę, która już prosiła się o ugotowanie. Zrobiłam z niej hummus i nałożyłam go na aromatyczne omleciki, było pysznie, pożywnie i ciekawie. 


Zielona soczewica może i nie ma najpiękniejszego koloru, ale za to jest niesamowicie smaczna, więc trzeba ocenić dopiero po spróbowaniu. Myślę, że każdy, nawet najbardziej zacięty mięsożerca, skusiłby się na taką odmianę. Ten hummus zniknął już po godzinie, to teraz już muszę kupić ciecierzycę na następny :))

Składniki:
2 szklanki ugotowanej zielonej soczewicy
1 ząbek czosnku, przeciśnięty
1/3 łyżeczki soli
pieprz
3 łyżki soku z cytryny
1/3 łyżeczki ostrej papryki
1 czubata łyżeczka tahini*
3 łyżki oliwy

*pasta uzyskana z sezamu, do kupienia w dobrze wyposażonych sklepach lub w zdrowej żywności. Można ją zastąpić łyżką zmielonego drobno sezamu, ew. pominąć.

Wszystkie składniki zmiksować na gładką pastę. Przełożyć do miski i udekorować natką pietruszki/miętą, polać oliwą i posypać posiekanymi orzechami np. nerkowcami.

Omleciki z rukolą (8 małych sztuk - 2 porcje):
3 jajka
garść rukoli
sól, pieprz
szczypta ostrej papryki
 2 łyżki mąki orkiszowej

Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę. Dodać żółtka i krótko zmiksować na wolnych obrotach. Dodać przyprawy, mąkę i drobno posiekaną rukolę. Wymieszać krótko łyżką. Na rozgrzanej patelni posmarowanej olejem, kłaść po kopiatej łyżce masy i smażyć omlety z każdej strony na jasny brąz.

Podawać z hummusem, polane oliwą z oliwek i z sałatką z pomidorów bez skórki.





2 komentarze:

  1. świetny pomysł! na pewno wypróbuję hummus z udziałem soczewicy, jestem otwarta na tak ciekawe smaki, tym bardziej, że bardzo lubię wszystkie te składniki! podoba mi się też Twój sposób podania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hummusu jeszcze nie jadłam, ale chętnie bym spróbowała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)