wtorek, 29 lipca 2014

Bułeczki nadziane morelami z marcepanem


Dobra, to są bułeczki tego lata ! Morele i marcepan długo razem zawracali mi głowę i wreszcie zobaczyłam fajne połączenie u Liski. Mięciutkie ciasto, jedno z najlepszych i mięsiste owoce połączone z odurzającym marcepanem. Co ważne, są sycące, a tak dobre w smaku, że chce się jeszcze i jeszcze... i jeszcze. 
W końcu uregulował się mój rytm dobowy i 7:30 to już dla mnie godzina zdecydowanie nie do spania, tylko do działania. Zagniatam ciasto przed śniadaniem, żeby sobie już spokojnie rosło, a ja zaczynam dzień pod wpływem ciasta drożdżowego na mój nastrój :)



Składniki (8-10 sztuk):
300g mąki orkiszowej
20g świeżych drożdży
40g cukru
1/3 łyżeczki soli
1 jajko, temp. pokojowa
130g mleka, ciepłego
40g miękkiego masła

8-10 moreli
50g marcepanu
jajko do posmarowania
brązowy cukier

*użyłam /takiego/ marcepanu

Drożdże rozpuścić w kubku z ciepłym mlekiem, dodać łyżeczkę cukru i mąki. Odstawić na ok. 10 min, żeby drożdże się uaktywniły. 

Do miski lub misy robota kuchennego wsypać mąkę, dodać jajko, sól, cukier i zaczyn z drożdży. Przemieszać i dodać masło. Wyrabiać na gładkie ciasto, w robocie 3 minuty, ręcznie do 10 minut.
Włożyć do miski wysmarowanej olejem lub masłem, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia  w ciepłe miejsce na 1-1,5 godziny (w lecie najlepiej tam, gdzie pada słońce).

Każdą morelę otworzyć nie do końca i wyjąć pestki. Z marcepanu formować kulki wielkości wiśni, włożyć do środka moreli i skleić. Ciasto podzielić na 8 kawałków i każdy rozpłaszczyć rękami na płaski krążek. Na środek położyć morelę i zacisnąć brzegi ciasta. 
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, jeśli nie chcemy, żeby bułeczki się posklejały, to papier pociąć na małe kwadraty, kłaść w nich bułeczki i układać w formie. Odstawić do wyrastania na 30 minut. 

Wierzch posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać brązowym cukrem. 
Piec 20-25 min. w temp. 180 st. C, powinny być złocistobrązowe.









9 komentarzy:

  1. Bułeczki wyglądają zjawiskowo! ; )
    Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Morele i marcepan pod chrupiącą skórką? To musi być wyśmienite! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakoś nigdy nie przepadałam za marcepanem, ale dla tych bułeczek jestem w stanie się do niego przekonać, tym bardziej, że bardzo lubię morele i migdały, z których swoją drogą jest on zrobiony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcepan może być kontrowersyjny, ale myślę, że tutaj każdemu by smakował :D Bardzo polecam !!!

      Usuń
  4. mmmmm morelki i marcepan - cudne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bułeczki, wyglądają świetnie! Na pewno najlepsze prosto z piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zjadłabym wszystkie od razu. to nic, że jestem po obiedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne połączenie smaków, musiały być pyszne!
    Ja mam ciągle wakacje, i 7:30 to zdecydowanie godzina do spania... Niedługo pewnie jednak wszystko wróci do normy...

    OdpowiedzUsuń
  8. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)