sobota, 22 marca 2014

Czekoladowa tarta migdałowa o aromacie espresso, z pachnącym owsianym spodem


Takie desery to rzecz niezwykła. Kolejny raz przekonuję się, że ze zdrowych składników, można zrobić wiele pysznych rzeczy, tak samo słodką tartę, bez masła, jajek, czy mąki. Nadzienie jest zachwycające, z kawowym aromatem i orzechową strukturą. Mój robot kuchenny nie do końca zmieli orzechy na gładki krem, ale orzechowe drobinki są całkiem przyjemne. Jeśli jednak Wasz bez problemu mieli orzechy na jednolitą pastę, to macie wybór, co do konsystencji.




Posłużyłam się przepisem ze strony /my new roots/

Spód:
130g płatków owsianych
80g zmielonych orzechów laskowych
1/4 szklanki oleju kokosowego (w stałej formie)
szczypta soli
2 łyżki miodu

Nadzienie:
200g migdałów, namoczonych przez 4-5 godzin w miseczce z wodą
3 łyżki miodu
3 łyżki oleju kokosowego
30g kakao
80 g gorzkiej czekolady, rozpuszczonej na parze
spora szczypta soli
2 płaskie łyżeczki kawy rozpuszczalnej

W blenderze zmielić 50g płatków owsianych na mąkę, dodać zmielone orzechy laskowe, olej kokosowy i miód, wszystko zmiksować. Na koniec dodać resztę płatków owsianych i chwilę zmiksować, żeby płatki się trochę rozdrobniły. Masę przełożyć do formy o średnicy ok. 20 cm, najlepiej ze zdejmowaną obręczą. Wylepić spód i trochę brzegów. 
Piec 10 minut w temp 180 st. C. Po wyjęciu wystudzić.

Migdały odsączyć z wody i umieścić w misie blendera. Zmielić na gładką masę. Jak mieli tylko do wytworzenia mokrego piasku to nic, grudki też są dobre. Dodać kakao, miód, kawę, rozpuszczoną czekoladę, sól i olej. Wszystko razem zmiksować, jeśli się zacina to lepiej miskować porcjami. Gotową masę przełożyć na ostudzony spód i rozsmarować. 

Wstawić do lodówki, żeby całkiem stężało. Przed podaniem można posypać siemieniem lnianym, kokosem lub startą czekoladą.

Można też przechowywać w lodówce, wtedy konsystencja jest twardsza i bardziej jak batonik. W cieple zachowuje się jak kruche ciasto.







9 komentarzy:

  1. Taka zdrowa rozpusta, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie jej smak! Musi być bardzo oryginalny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest nieporównywalny do niczego, nie potrafię za bardzo tego określić.Bardzo orzechowy i przyjemnie się je, zwarta całość, ale miękko się gryzie ;))

      Usuń
  3. Kupiłam sobie formę do tarty i teraz próbuje różne przepisy . Myśle , że ten też postaram się zrobić niedułgo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat robiłam w małej tortownicy i jakoś wyszło :P No to trzeba formę ochrzcić :))

      Usuń
  4. Wszystko brzmi bardzo intrygująco! Chętnie spróbowałabym takiego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! jak ja uwielbiam takie przepisy! :) muszę w końcu się zabrać za któryś i coś mi się wydaje, ze ten trafia na górną część listy do zrobienia :) -musi smakować genialnie, z takimi składnikami nie ma innej opcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczne, bo nie tylko pyszne, ale i zdrowe :) też mam podobny "problem" z mikserem, ale tutaj wydaje mi się, ze te drobinki są właśnie okej i fajnie się chrupie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)