sobota, 1 marca 2014

Ciasteczka czekoladowe z quinoa, masłem orzechowym i kokosem


O dobrych wartościach quinoa pisałam już nieraz. Bardzo fajny zamiennik kaszy, czy ryżu do obiadu. W dodatku sprawdza się, jako dodatek do ciastek, wzbogacając je o białko, gdyż zawiera go ona nadzwyczaj dużo. W dodatku ciasteczka są sycące, inne od wszystkich jakie jadłam, co więcej oczywiście bez pszenicy, jajek i masła. Idealne dla uczucia nieociężałego żołądka. 




Składniki:
1 szklanka ugotowanej quinoa (komosa ryżowa)
2/3 szklanki mąki żytniej
3 łyżki kakao
1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego
1/2 łyżeczki sody
3 łyżki wiórek kokosowych
3-4 łyżki miodu
3 kopiate łyżki masła orzechowego
3 łyżki mleka sojowego
50g gorzkiej czekolady, posiekanej

+płatki kokosa lub migdałowe, na wierzch


Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce. Jeśli miód nie jest płynny, to rozpuścić go przed dodaniem. Można zostawić parę kosteczek czekolady na wierzch.

Odrywać kawałki ciasta i formować średnie krążki, spłaszczając je ręką. Takie jak na zdjęciu, bo ciastka w trakcie pieczenia się nie rozpłaszczą, ani nie urosną, zachowają kształt.
Ułożyć na blasze z papierem do pieczenia. Na górę powciskać płatki kokosa lub migdałów i trochę czekolady. Piec 20 minut w temp. 170 st. C. 
Ciastka mają miękką strukturę.





6 komentarzy:

  1. Nabawiłam się takiej pozytywnej obsesji, między innymi dzięki twojemu blogowi- ciastko nie jest już dla mnie prawdziwym ciastkiem, jeśli nie ma w sobie płatków owsianych, quinoii albo innego fajnego, zmielonego specyfiku :) Takie uzależnienia to ja lubię :)
    Ps: ciastka owsiano- kokosowe to moi faworyci, to dzięki temu przepisowy opracowałam bazę do owsianych kombinacji.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ciastko też może mieć dużo dobrego i nie trzeba ich wykluczać :) Te owsiano-kokosowe to też jedne z tych ulubionych ;)

      Usuń
  2. O, ciasta na bazie quinoi to bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł :)) Jeszcze nie próbowałam quinoi :) Chyba czas na to!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne! uwielbiam kiedy w ciastkach można tyle zdrowia zamknąć, a do tego pysznie smakują :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)