poniedziałek, 28 października 2013

Sałatka Waldorf


Jak nigdy wcześniej, ostatnio mam fazę na różnorakie mieszanki sałatkowe. Zbieram składniki, a później wychodzi z tego całkiem smaczne połączenie. Sałatka Waldorf to nie tylko jakaś nazwa, ale nazwa z historią. Pierwszy raz została podana w hotelu Waldorf, w Nowym Jorku, którą stworzył tamtejszy szef kuchni. Jej typowe składniki to seler korzenny, jabłko, orzechy i dressing. Ja jednak pozwoliłam sobie na wariację i wznowiłam o parę smakowitych rzeczy. Jest pyszna, inna i bardzo sycąca. W sam raz jeśli macie dosyć kanapek.

Składniki (średnia miska):
1 mała pierś z kurczaka
rozmaryn, sól, pieprz
1 łyżka oliwy
1 łyżeczka octu jabłkowego

2 duże łodygi selera naciowego
3 łyżki orzechów włoskich
1 średnie jabłko
1 łyżeczka majonezu
2 łyżki jogurtu
1 łyżeczka octu jabłkowego

Filet z kurczaka przekroić na średniej grubości płaty. Włożyć do miseczki i wymieszać z oliwą, octem, posypać rozmarynem, solą i pieprzem. Dobrze jest odstawić na jakieś 20 minut lub od razu piec. Położyć kawałki na rozgrzaną patelnię i piec z obu stron do lekkiego zrumienienia. Gotowego kurczaka pokroić w średnie paski.

Umyte jabłko pokroić w cienkie plasterki i na pół. Seler obrać z łykowatych części, zdzierając je nożykiem od góry łodygi. Pokroić go na plasterki. Wymieszać w misce seler, kurczaka, orzechy i jabłko. Dodać jogurt, majonez, ocet, przyprawić solą i pieprzem. Wszystko dokładnie wymieszać.





10 komentarzy:

  1. uwielbiam sałatki! i połączenie jabłka i selera również :) pyszne chrupanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam zawsze fazy na sałatki! nigdy mi się nie znudzą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiła, ale wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszy raz słyszę o takiej sałatce i od razu podoba mi się jej skład! szczególnie orzechy włoskie i jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. selera naciowego dawno już nie jadłam :) extra pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszna kompozycja smakowa, dowód na to, że nie trzeba wiernie się trzymać tradycji:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze na święta brakuje mi przepisu na jakąś nową, ciekawą sałatkę. Dzięki za pomoc, zapisuję, obym o niej nie zapomniała do grudnia :)

    OdpowiedzUsuń

  8. U mnie sałatka była świątecznym numerem jeden.
    Moc serdeczności :))

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)