TRYB JASNY/CIEMNY

Kojące jabłkowe ciasto z jeżynami


Na ostatnie sierpniowe dni piekłam pyszne ciasto. Życiowe zamotanie nie pozwoliło mi do tej pory go Wam zaprezentować, ale przypomniałam sobie w porę, dopóki są jeszcze jeżyny. Pociągające jest w nim miękko-kruche ciasto i jabłkowy wsad, z goszczącymi się jeżynami. Taka jakby szarlotka, a jednak smakowita nowość. Według mnie wspomnienie o nim, łagodzi obowiązki codzienności, a jeszcze lepiej jakby znowu pojawiło się na stole i ukoiło zawieruchę myśli.


niezwykła inspiracja z /desserts for breakfast/

Składniki:
500g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g cukru
4 żółtka
300g miękkiego masła
1 łyżka startej skórki z cytryny
¼ łyżeczki soli

Nadzienie:
600 g jabłek, obranych i pokrojonych w średnie plastry*
2 szklanki jeżyn
3 łyżki brązowego cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka soku z cytryny

*użyłam antonówek, sposób krojenia jak tutaj

Wszystkie składniki na ciasto zmieszać w dużej misce i ugnieść na miękkie ciasto. Podzielić na dwie części, owinąć każdą w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika na 30 minut.
W tym czasie przygotować jabłka. Zmieszać je w dużej misce razem z jeżynami, cukrem, mąką ziemniaczaną i sokiem z cytryny.
Formę wymiarach ok. 20x30 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Jedną część ciasta zetrzeć na tarce o grubych oczkach na spód, wyrównać i delikatnie ugnieść. Teraz rozprowadzić warstwę owoców. Wyjąć drugą część ciasta i ponownie zetrzeć na tarce na owoce.

Piec 50-60 minut w temp. 180 st. C, aż wierzch będzie miał złocisty kolor. Ostudzić i posypać cukrem pudrem.




Komentarze

  1. wygląda świetnie:) chętnie bym zjadła kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jabłkowe ciasta należą do jednych z moich ulubionych wypieków, a jeżynki do tego to bardzo fajny, pomysłowy dodatek :) pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na prawdę fantastyczne, aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety jeżyn tak czy siak nie mam na stanie, ale.. oj, chciałabym mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jeżyny idealnie tu pasują, ale myślę, że ciasto przyjęłoby też nieźle maliny :)

      Usuń
  5. Gdzie ja tu wchodzę o tej godzinie a tu takie ciacho... I mam ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Prezentuje się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zdecydowanie do wypróbowania :) uwielbiam twoje przepisy, jeszcze się na żadnym nie zawiodłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się nie być źródłem rozczarowań, a ciasto jak najbardziej polecam! :))

      Usuń
  8. Ostatnio zebrałam ostatnie jeżyny, ale jak jeszcze jakieś się uchowały na krzaku... to musze koniecznie je przetestować w takim połączeniu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku