TRYB JASNY/CIEMNY

Tarta z mascarpone i jagodami


Kuchni sprzyja zapach kruchego ciasta. Poprawia atmosferę, nastrój i kreatywność. Zwłaszcza w lecie, kiedy każdy owoc zachęca do kombinowania. Więc, na szybko, prosta tarta, dla leniwych, ale głodnych smakowitych wrażeń. Byle szybciej na leżak, w ogrodzie, z filiżanką espresso.



Ciasto:
250 g mąki pszennej*
130 g masła, o temp. pokojowej
1 żółtko
1 łyżka cukru pudru
3 łyżki wody

Wypełnienie:
250 g mascarpone
250 ml śmietanki 30%
50 g cukru pudru
jagody

*można użyć mąkę orkiszową i zastąpić część mielonymi migdałami lub płatkami owsianymi

Wszystkie składniki na ciasto zagnieść. Powinno być gładkie i trochę miękkie. Wylepić nim formę do tarty. Ja dzielę ciasto na dwie części, każdą trochę rozwałkowuję i wylepiam formę. Nakłuć ciasto widelcem. Piec 15-18 minut w temp. 200 st. C (od dołu), na złoty kolor. Całkowicie wystudzić.

Śmietankę ubić na sztywno. Mascarpone zmiksować krótko z cukrem pudrem. Dodać do niego śmietankę i zmiksować na wolnych obrotach na gładką masę, jak najkrócej. Krem rozsmarować na ostudzonym cieście, posypać jagodami.



Komentarze

  1. prosto, szybko i niesamowicie smacznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha :) Z pewnością taką zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam w ten weekend podobną tartę tylko, że z malinami! Ale następnym razem spróbuję z jagodami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka :)))) Uwielbiam takie smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota i do tego taka śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, wygląda pysznie !! najlepsze to drugie zdjęcie , najbardziej mnie kusi ten krem *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem jest pyszny, bo proporcje są dobrane w sam raz :)

      Usuń
  7. Chętnie bym sobie zjadła jakąś tartę z jagodami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. taką pyszną prostotę to ja bardzo lubię ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. ciacho- bomba!
    Pozdrawiam i dziękuję za przepis do Jagodowo Nam 5! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie wypieki! Tym bardziej, że jeszcze kuszą taki zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale to pięknie wygląda! Prosty przepis, letni... świetny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mascarpone i jagody to niezwykle zgrany duet :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda tak bardzo omnomomnom <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Najwspanialsza tarta na świecie!!! Jagody zamieniłam na borówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciszę się:) A owoce to właściwie czysta dowolność ;)

      Usuń
  15. Troche cukier puder za bardzo wyczuwalny w masie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było w porządku, może za szybko tarta została podana, ja trzymałam wcześniej w lodówce, to cukier mógł się już wtopić ;)

      Usuń
  16. Tak jest jak napisalas...zwracam honor dzisiaj ten smak sie ,,przezarl,,i cukier nie jest wyczuwalny. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super zdjęcia, a tarta wygląda bardzo smakowicie na tym niebieskim talerzyku:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Naprawdę świetna tarta, niezwykle prosta i szybka w wykonaniu, a w smaku jeszcze lepsza, gościom bardzo smakowała:), POLECAM!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a taka tarta może być podstawą do wielu wariacji :))

      Usuń
  19. Mam pytanie :) Proporcje składnikow są na jaki wymiar blachy? 28 cm ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta foremka ma 28 cm śr., ale można też użyć 26 cm ;)

      Usuń
  20. Rewelacyjny przepis! Prosto i smacznie! Dodałam trochę malin żeby urozmaicić kolorystykę ☺ Tarta pochłonięta przez rodzinkę i znajomych niemal natychmiast! Dzięki za pomysł ��

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy moga być mrozone jagody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, do tego typu ciasta nie polecam. Takie mrożone, to bardziej do pieczonych ciast ;)

      Usuń
  22. Właśnie poszła do lodówki jutro udekoruję borówkami:) czy ta baza na ciasto bez cukru nada się do tarty wytrawnej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Oczywiście, możesz dodać jeszcze trochę soli w wersji wytrawnej. Też czasem zamiast żółtka i wody daję całe jajko, to są moje dwa typy spodów, które lubię :)

      Usuń
  23. Wspaniała tarta! Właśnie poszukuję inspiracji, chociaż poprzednią tartę zamówiłam z dostawą do domu na e-torty bo na pieczenie po prostu nie mam czasu! :( Teraz właśnie zbliżają się kolejne urodziny i prawdopodobnie znów zamówię tort ze strony, zamiast męczyć się z pieczeniem w te upały! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna reklama, ale ja polecam jednak upiec samemu ;)

      Usuń
  24. Trafiłaś idealnie w moje smaki! Pochłonęłabym całą od razu hihi:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto szybkie w przygotowaniu! Bardzo dobre aż ślinka cieknie 😜😜PYCHOTKA!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste przepisy i połączenia smaków najbardziej zapadają w pamięć :))

      Usuń
  26. Zrobilam dzisiaj ze zwyklym cukrem bo nie mialam pudru. Wyszla pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku