czwartek, 25 lipca 2013

Półkrucha tarta z pieczonymi warzywami


Przewija się u mnie dużo warzyw, których nie da się od tak pokroić na kanapkę. Bakłażany wywołują u mnie chęci tworzenia, bo same w sobie są bardzo oryginalne, a odpowiednio przyrządzone, niezwykle smaczne.
Już kilka razy jedliśmy ostatnio te zapiekane bakłażany, które polecam każdemu, bo jest to przepis prosty i bardzo uzależniający. Tym razem tarta na cieście półkruchym, świetnie komponuje się z tymi dodatkami, nie jest za sucha, a zaraz po upieczeniu brzegi są fajnie chrupiące.



Przepis zrobiłam na bardzo dużą blachę, wystarczy na gromadkę łasuchów lub 2-dniowy posiłek. Można też spokojnie zrobić z połowy porcji. Na drugi dzień po odgrzaniu smakuje równie dobrze ;) A ja znowu szaleję z miętową owsianką, bo poziomek urosło od groma ^^

Pieczone warzywa:
1 duży bakłażan
1 duża cukinia
oliwa
sól, zioła prowansalskie

Ciasto:
200g mąki pszennej
200g mąki pełnoziarnistej
20g świeżych drożdży
1/3 szklanki kwaśnej śmietany
1 łyżeczka cukru
4-5 łyżek ciepłej wody
160g miękkiego masła
szczypta soli

Dodatkowo:
2 kulki mozzarelli
150g sera feta
60g wędzonego łososia
2 jajka
40g tartego sera, użyłam gruyere
2 łyżki kaparów

Bakłażana i cukinię pokroić na centymetrowe okrągłe plastry. Bakłażana posolić i dostawić na 30 minut. Po tym czasie posolić cukinię. Dużą blachę lub dwie posmarować oliwą. Pędzelkiem albo palcami smarować plastry i ułożyć na blasze. Piec ok. 15-20 minut w temp 200 st. (góra-dół), aż plastry się przypieką i będą miękkie.

Drożdże dodać do śmietany razem z cukrem i wodą. Wymieszać do rozpuszczenia się ich. Dodać to do reszty składników i zagnieść ciasto. Jeśli będzie za mało giętkie to dodać jeszcze trochę masła.
Wylepić nim natłuszczoną blachę. Odrywałam po kawałku, trochę rozwałkowałam i dolepiałam jak puzzle.

Podpiec 7-8 minut w temp 200 st. C. Na spód rozłożyć pokrojoną w kostkę fetę, cienkie plasterki mozzarelli, pieczone warzywa, postrzępionego łososia, kapary. Jajka wbić do szklanek. Zrobić w dwóch miejscach średnie dziury i ostrożnie wlać w każdą po jajku. Posypać kaparami i tartym serem.

Piec 10 minut. Potem ustawić piekarnik na grzanie tylko od góry, przekręcić temp. na 150 st. C i piec jeszcze 10-15 minut. Dotąd, aż białka jajek się zetną, nie całkiem na sucho, potem jeszcze trochę dojdą. Odstawić na chwilkę, pokroić na kawałki.



13 komentarzy:

  1. Bardzo fajna tarta. Uwielbiam pieczone warzywa, są słodsze niż takie usmazone.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł z taką dużą blachą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobna do pizzy, którą mam zamiar dzisiaj zrobić! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba sprzedam ten przepis mamie, ją też może zainteresować; )

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej co za przepis! i jakie zdjęcia! :))))))

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie i jak pomyslowo:)) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. ile razy tu wchodzę to mam ochotę ją zjeść =.= bardziej niż coś słodkiego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czuję się zaszczycona takimi słowami i to Twoimi ! Hehe, dobre, już właściwie Ci wierzę ;))

      Usuń
  8. Trochę jak pizza. Powiem więcej, bardzo dobra pizza! Z takimi warzywami to by się zjadło.. :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)