TRYB JASNY/CIEMNY

Potrzebne białko! Krewetki z czosnkiem w białym winie


Czasem trochę ciszy pomaga, a czasem ciężko mi się jest skupić bez muzyki.  Nauka ma swoje wymagania, te względem nastroju i jedzenia. Przekonałam się dotkliwie, że jednak o białko w diecie trzeba dbać, bo organizm nie zadowoli się masą węglowodanów, nawet jeśli są to owoce, warzywa i granola.



    A właśnie o białku jest mowa. Bo białko to nie tylko kotlet i pieczeń, ale też morskie skarby, niczym jasne perły na wagę złota, w tym przypadku zdrowia. Chociaż dobrze zrobione czerwone mięso jest pyszne, to polecam Wam dla odmiany coś lżejszego, łatwostrawnego i w moim ulubionym śródziemnomorskim klimacie.
To najlepsze krewetki jakie jadłam, które robimy zawsze w domu i takie najbardziej nam smakują. Przepis ostatnio dopracował tata i nim się wspomagam ;)

Zachęcam szczególnie tych, którzy nie jedli nigdy krewetek, ten przepis na pewno Was nie zrazi !

Składniki (4 porcje):
duża łyżka masła
500 g krewetek średnich
6 dużych ząbków czosnku
3-4 łyżki oliwy
100 ml białego wytrawnego wina
sól
koperek, mały pęczek (my lubimy dużo)

Krewetki obrać z ogonków i obsuszyć, można na ręcznikach papierowych.  Na patelni rozgrzać masło i zrumienić 2 ząbki drobno posiekanego czosnku. Dodać krewetki, niech się podsmażą 2-3 minuty. Przemieszać dodać oliwę, sól, odczekać pół minuty i dolać wino. Po odparowaniu (około 5 min) odstawić z ognia i wrzucić pozostały, drobno posiekany czosnek i grubiej posiekany koperek.

Podawać z bagietką, którą macza się w sosie, a do całości reszta białego wina ;)





Komentarze

  1. Uwielbiam krewetki.... uwielbiam wino.... konkluzja? Muszę je zrobić! ;-)
    PS- nawiasem mówiąc taniec też uwielbiam :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Właśnie muszę zrobić te w winie, ponieważ póki co robiłam tylko z czosnkiem i natką pietruszki czyli standardowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszne! Uwielbiam takie krewetki!
    Aż mnie naszła ochota :D

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznosci!!!!az sobie przepis zanotuje:)))))pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Krewetki mogłabym jeść codziennie, kocham ich smak i możliwość tak różnorodnego przygotowania :) W białym to klasyka, pyszna klasyka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dokładnie tak robię krewetki i uważam, że jest to najlepszy przepis na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedyne owoce morza które zjem. Kiedyś kupiłam iż robiłam w domu to śmierdziały jak nie powiem co i wylądowały w koszu :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z owoców morza lubię tylko krewetki i małże, reszta jakoś właśnie mi nie podchodzi

      Usuń
  8. Looks really delicious <3

    Lovely greetz from germany.

    xoxo
    Ina :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak przygotowane krewetki po prostu uwielbiam. Są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jakoś nie potrafię odważyć się do spróbowania krewetek. Właściwie nawet mnie do tego nie ciągnie, nie wiem, tak mam ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę się przekonać, nigdy nie próbowałam, chyba nie wzięłabym do ust.. a szkoda, bo słyszałam, że są bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są baaardzo dobre, wystarczy raz spróbować, a wszystkie wątpliwości się rozpłyną! To tak jak z sushi, musi być ten pierwszy raz :))

      Usuń
  12. Chyba nawet mam paczuszkę w zamrażalniku.. Przepis zapisuję, może się przydać jak je stamtąd wyciągnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci je tak wykorzystać, bo są naprawdę dobre :))

      Usuń
  13. uwielbiam krewetki<3
    super danie!xD

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam je! I właśnie od paru dni mam na nie ochotę. Nie ma co. Jutro idę po nie do sklepu. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nieskomplikowane danie, a wygląda tak przepysznie, że chyba dzisiaj skocze na zakupy :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku