niedziela, 26 maja 2013

Lekki Eton Mess


Lato się zbliża, a truskawki zaczynają kusić deserami, ciastami i lodami. Łatwo się wtedy myśli o truskawkach w czekoladzie, kruchej tarcie z truskawkowym wypełnieniem, czy najlepszym sernikobrownie z ich udziałem. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Zajadać same lub pysznie i lekko pozmieniać klasyczne połączenia, a te bardziej smakują mi sporadycznie, niż na co dzień.


Na przykład taki angielski deser Eton Mess. Ot, ubita śmietana z kawałkami truskawek i pokruszonymi bezami. W takiej wersji świetnie pasuje na przyjęciu, a na co dzień zamieńmy śmietankę na kremowy jogurt i popołudnie z truskawkowym pucharkiem, będzie lekkie i przyjemne.

Składniki (ilość według gustu):
jogurt naturalny, gęsty np. grecki
kawałki świeżych truskawek
pokruszone bezy
ew. starta gorzka czekolada


Beziki można kupić w cukierni lub upiec samemu np. na podstawie tego przepisu.
Deser możecie przygotować z ubitą śmietaną, z dodatkiem cukru pudru zamiast jogurtu.


6 komentarzy:

  1. ja na co dzień także wolę takie wersje jakie Ty prezentujesz, a tamte to od święta jedynie są najlepsze. podoba mi się ta wersja, trrruskawkowo kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł z tym jogurtem - ja jeszcze zastąpiłabym czymś bezy np jakimiś ciastkami, ale pomysł świetny.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A takie coś już robiłam (jest w deserach) z ciasteczkami owsianymi, też pyszne :D

      Usuń
  3. Bardzo fajny, lekki deser. ; )
    I truskawki!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich pyszności nie można sobie odmawiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Leciutko i pysznie.
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)