czwartek, 25 kwietnia 2013

Zdrowy kubeczek z bananowym kremem


Pierwszy grill w tym roku zaliczony. Kwiecień, temperatura 15 stopni i punkt przewodni, czyli masełko czosnkowe na opieczonym chlebie, które przez wszystkich zostało godnie przyjęte.


Czas na eksperymenty i w końcu biorę się za moje kulinarne inspiracje, które tylko zapisuję, a później o nich zapominam. Oto pierwsza z nich. Kubeczek pełen mikro-zalet, które czekają, żeby pomóc nam w wiosennym przebudzeniu. Coś na śniadanie, na deser lub gdy łapie ochota na słodkie. Na spodzie jest owsiana masa , przesiąknięta morelową słodyczą, która łączy się z bananowym kremem. Naturalnie słodkie, nastrzyknięte witaminami, a to wszystko przez parę ruchów blenderem.

/inspiracja healthful pursuit/

Składniki (1 porcja):
3 łyżki płatków owsianych
2 suszone morele
1 łyżka jagód goji
1 łyżeczka kakao
1 średni banan
3-4 łyżki dowolnego mleka (użyłam kokosowego)
1 łyżka orzechów nerkowca

Jagody namoczyć w 3 łyżkach wrzątku przez parę minut (można odlać z porannej herbaty, jak ja z zielonej).
Banana zmiksować z mlekiem na gładką masę. Morele pokroić w kosteczkę. 
Płatki, morele, kakao i jagody zmiksować blenderem na lepką masę.
Do szklanki lub słoika włożyć owsianą masę, posypać pokruszonymi orzechami i zalać bananowym kremem. Można schłodzić w lodówce lub podawać od razu.




15 komentarzy:

  1. mniam, wszystkie składniki są pyszne ,a w połączeniu pewnie smakuja jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to musi być dobre :) Same zdrowe rzeczy, a jaka zgrana kombinacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, uwielbiam banany. Chociaż to masło czosnkowe na opieczonym chlebie tez mnie intryguje. ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. nie lubię takich mazidełek, kleików itp, ale to wygląda nawet fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja codziennie bym nie jadła, ale raz na jakiś czas bardzo lubię :)

      Usuń
  5. Nigdy czegoś takiego nie jadlam. Podoba mi sie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowy, słodki, smaczny - TAK! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysl - codziennie tez bym nie chciala ale od czasu do czasu z checia!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ ja lubie koktajle bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko co z bananami musi być smaaaczne :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniałe dobroci smakowe! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. jezus *.* to musi być wspaniałe ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę kupić jagody goji ! Świetny deserek lub śniadanie, samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha pomysł, jestem pewna, że zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)