sobota, 2 lutego 2013

Panini dla przyjaciół



Nie lubię zaniedbywać kontaktów ze znajomymi, a najbardziej z przyjaciółmi. Kiedy jest okazja trzeba się umówić na kawę, zrobić coś specjalnego lub szalonego, bo takie rzeczy na długo pozostają w pamięci. Ja lubię też umówić się z przyjaciółką na spontaniczne, wczesne  śniadanie, w przypieczonej atmosferze minionych przeżyć i z chrupiącą, maślaną skórką.



Panini. Zgrzewana bułka (najlepsza ciabatta lub bagietka) z dowolnymi dodatkami. Najbardziej lubię czynność przypiekania jej na patelni grillowej, kiedy obciążam ją garnkiem (pomysł mojej siostry).
Polecam jak na razie pierwszą jej odsłonę, zaproście przyjaciela i cieszcie się, że go macie :)

Składniki (1 porcja):
średnia bułka ciabatta, kawał dużej bagietki lub w miarę jakaś płaska bułka
2 plasterki szynki
starty ser żółty, cheddar
1 suszony pomidor, pokrojony w paski
roszponka
świeży ogórek, plasterki
masło, oliwa, majonez keczup

Rozkroić bułkę i posmarować masłem. Położyć szynkę, posmarować majonezem i keczupem, nałożyć plasterki ogórka, paski pomidora, roszponkę i posypać serem. Zamknąć bułkę i docisnąć. Posmarować z każdej strony cienko oliwą.
Rozgrzać suchą patelnię, najlepiej grillową, żeby uzyskać spieczone paski. Położyć na niej bułkę i zmniejszyć ogień. Na bułce położyć garnek albo inną patelnię, żeby cały czas była lekko dociśnięta. Gdy się podpiecze, przewrócić na drugą stronę i powtórzyć proces.

Smacznego !



24 komentarze:

  1. to się nazywa śniadanie idealne :) w towarzystwie przyjaciółki i w dodatku takie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie.
    + Latające jajko na zdjęciu? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, jajko już się niecierpliwiło, żeby trafić do ust, haha :D

      Usuń
    2. Aha i tam z boku, po lewej jest widelec, może właśnie go nie widać i wydaje się, że jajko lata :P

      Usuń
  3. świetne to panini, wyglada pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie wygląda, trzeba wypróbować w najbliższym czasie. Ja mialam z mężem dzisiaj śniadanko na słodko - koktajl z kiwi + tosty na ciepło posmarowane masłem cynamonowym, z twarogiem i konfiturą porzeczkową w środku. Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wy też mieliście wspaniałe śniadanie, koktajlu to wieki nie piłam :D

      Usuń
  5. Śniadanie w towarzystwie i do tego takie apetyczne :) Cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  6. zazdroszczę takiej uczty!

    OdpowiedzUsuń
  7. W towarzystwie przyjaciół to i czerstwa bułka z samym serem byłaby pyszna ;) co nie znaczy że nie warto pokusić się o takie panini, dodatki idealnie wpasowują się w moje smaki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tu jogurt naturalny z kakao, a u Ciebie takie pyszności;d

    OdpowiedzUsuń
  9. eeeee ja już myślałam że Ty bułki upiekłaś, a nie jakieś ciabatki ze sklepu z sałatą podajesz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byle bułeczki, tylko bagietka orkiszowa na zakwasie, więc się wożę :P Ale sama też kiedyś upiekę, a co :D

      Usuń
    2. Skąd masz bagietki orkiszowe na zakwasie? *_________________*

      Usuń
    3. Piekarnia 'Anka' naprzeciwko burku :D

      Usuń
  10. Czas spędzony z przyjaciółmi jest bezcenny. Z moimi często jak się spotykamy to robimy sobie wspólnie coś dobrego do jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubię panini:) bardzo dobre na drugie śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O każdej porze świetnie smakuje, wszystko co przypieczone i chrupiące ma u mnie względy :)

      Usuń
  12. muszę kiedyś spróbować tych panini, chrupiąca skórka wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. jaki fajny pomysł :) Twoi Przyjaciele mają z Tobą dobrze :):):)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)