TRYB JASNY/CIEMNY

Lekkie serniczki z cytrynową nutellą


Jak dobrze mieć nareszcie dużo wolnego czasu, bez nauki, pośpiechu i zmartwień. Dobra, ale teraz co ja mam robić? Nigdy nie mam tyle czasu dla siebie, innych i dla moich pasji, zawsze muszę gdzieś na siłę coś wepchnąć, żeby wszystko jakoś ze sobą grało. W tym momencie czuję jakbym była w jakimś cudownym śnie, gdzie robię co mi się żywnie podoba. Więc przygotujcie się na falę pysznych inspiracji ode mnie, bo na dzień dzisiejszy nic mnie nie ogranicza :)


Sernik, jak dla mnie w najlepszej postaci – czysta masa serowa, bez ciasta, bez słodkiego mleka, bez białej czekolady, za to z moim nowym i świeżym połączeniem skórki cytrynowej z nutellą. Porcja dla każdego, łyżeczka do ręki i planujemy dzień z dawno niewidzianym gościem, słońcem !

Składniki: (6 tartaletek lub 1 duża ceramiczna forma)

500-600g twarogu trzykrotnie mielonego (jak na serniki)
1 jajko
2 łyżki cukru
3 łyżki nutelli
Skórka otarta z 1 cytryny

Twaróg zmiksować z jajkiem i cukrem na puszysta masę. Rozłożyć do foremek. Nutellę podgrzać w mikrofali lub na parze, żeby była rzadsza. Dodać skórkę z cytryny i wymieszać (nie dodawajcie soku, bo się zrobi plastelina, próbowałam). 
Wierzch sera polać nutellą i porobić nożem zawijasy, żeby delikatnie wmieszać ją w ser, ale nie zrobić jednolitej masy. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 st. C (góra-dół) i piec 30 minut. 
Gdyby się z góry za bardzo spiekało, to przykryć folią aluminiową. Po upieczeniu studzić chwilkę w otwartym piekarniku.



Komentarze

  1. Podobnie jak mnie:D Cudowna wolność, full czasu i poszukiwanie inspiracji, np. u Ciebie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow! tylko tyle jestem w stanie powiedzieć gdy patrzę na te cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę i wolnego czasu i serniczków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm... bajeczne, aż nie mogę się doczekać kolejnych przepisów ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. a mi się właśnie dni wolności kończą... ale też nie narzekam ;)
    z nutellą? om om om!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę. Lubię swoją pracę, ale brakuje mi czasu na wszystko inne. A tu jeszcze trzeba pracę inżynierską napisać.
    Prawie cały poprzednik rok miałam wolny. Szkoda, że nie prowadziłam wtedy jeszcze bloga. To był dobry rok, a ten bedzie jeszcze lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie to wygląda! Muszę chyba wreszcie zainwestować w podobne foremki, by przygotowywać takie cuda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam te foremki, przydają się naprawdę do wielu rzeczy :)

      Usuń
  8. Oj jakie pyszne serniczki! a wygladaja przepieknie:-) i własciwie to może jutro już wyprubuję;-) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają obłędnie! A do tego do ich przygotowania potrzeba tak niewiele składników...mniam! pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to najbardziej zachęca, często niewiele trzeba, żeby było pysznie :)

      Usuń
  10. ale pyszne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zrobie zrobie zrobie!!!! dziekuje za przepis:))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba zrobię na weekend, albo na ferie :) Bo już za tydzień :D
    Wyglądają czarująco!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda cudownie, takie serniczki mogę jadać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi świetnie, smakuje jeszcze lepiej :D Muszę kiedyś spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale rewelacyjna pyszność...

    OdpowiedzUsuń
  15. Myslisz, że gdybym włożyła ciasto w silikonowe foremki na muffiny byłoby ok? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym próbowała, myślę, że spokojnie wyjdą :)

      Usuń
  16. *_______________* jesteś już w domu?

    OdpowiedzUsuń
  17. małe smaczne serniczki:) pycha:) rewelacyjny pomysł:D:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja taką chwilę wytchnienia będę miała dopiero za tydzień i też mam zamiar wyładować energię w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja właśnie dzisiaj zrobiłam sernik z nutellą. Pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny serniczek i świetne zdjęcia:-), wplny czas:-) też doceniam jego zalety:-) i kozystam ile wlezie :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Opłaca się wydać tyle pieniędzy na obiektyw?
    Co on daje dodatkowo, jakie są nim lepsze rezultaty, zdjęcia, efekty?
    od standardowego obiektywu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są różne obiektywy do różnych celów fotografii. Moim zdaniem się opłaca, a z tym obiektywem makro, mam takie efekty jakich poszukiwałam w fotografii kulinarnej. Nie znam się jeszcze tak bardzo profesjonalnie, żeby się tu rozpisywać, więc może o więcej zapytaj lepiej specjalistów ;)

      Usuń
  22. Połączenie nutelli i cytryny ? Nigdy bym o takim nie pomyślała, ale to moze byc ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepięknie wyglądają te esy-floresy! :) A smak musi być obłędny:)

    OdpowiedzUsuń
  24. czuje juz co by te serniczxki zrobily z moimi kubkami smakowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetne są te mini serniczki ;d

    OdpowiedzUsuń
  26. przepysznie się prezentują, aż dostałam ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nutella z cytryną...? To dopiero ciekawe połączenie. Koniecznie muszę spróbować :)
    A serniczki wyglądają prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Właśnie zainwestowałam w takie foremki, a serniczki wyglądają.. taak pysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Swerniczki wyglądają przepysznie!!!! Jak znajdę czas na kulinarne eksperymenty to z chęcią wypróbuję Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Niech tylko nutella wpadnie w moje ręce!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku