sobota, 13 października 2012

Cynamonowe ciasto z gruszkami i kruszonką


Złociste liście spadają z drzew, muskają chodniki, głowy przechodniów i wplątują się we włosy, które z jesienną porą zaczynają się już elektryzować… Dobrze jest wrócić do domu naparzyć ciepłej herbaty i zjeść do niej domowy kawałek ciasta. Jak to się mówi po angielsku – coffee cake, czyli ciasto do kawy lub herbaty, bo najlepiej smakuje, gdy się je zaleje czymś ciepłym zimnym zalewa się zagryzki ;)

Bardzo dobre, o każdej porze dnia i nocy, na zimno i na ciepło. Najlepsze jeśli macie dostęp do cinnamon chips, czyli poznanych wam już groszków czekoladowych, tym razem o smaku cynamonowym. Jednak z uwagi na możliwe trudności w ich dostępie ,można zastąpić je posiekaną czekoladą, gorzką lub mleczną.

źródło przepisu: yummy mummy

Składniki:
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej ( użyłam połowę pełnoziarnistej)
2 i ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
½ szklanki cukru
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki cynamonu
1 jajko
1/4 szklanki mleka
¼ szklanki espresso
¼ szklanki musu z jabłek*
1 łyżka oleju
½ szklanki cinnamon chips lub posiekanej mlecznej czekolady
2 gruszki pokrojone w średnie plastry

Kruszonka
¼ szklanki cukru
¼ szklanki mąki
2 łyżki masła, roztopionego
½ łyżeczki cynamonu

*można użyć kupnego lub zrobić : pokroić średnie jabłko w kostkę, włożyć do rondelka, podlać wodą i podgrzewać pod pokrywką, aż się rozpadnie i zrobi na papkę.

Zmieszać w dużej misce suche składniki. W osobnej roztrzepać jajko, dodać mleko, espresso, mus jabłkowy i olej. Wlać płynne składniki do suchych, dodać czekoladki i dokładnie wymieszać. Wlać do natłuszczonej małej blaszki, na masie ułożyć plasterki gruszek. Połączyć składniki na kruszonkę, rozdrobnić palcami i posypać nią wierzch. Piec około 30 minut w temp. 200 st. C, aż patyczek wbity w środek ciasta będzie suchy.

P.S. Ciasta nie wychodzi zbyt dużo, więc możecie spokojnie piec z podwójnej porcji ;)


18 komentarzy:

  1. prezentuje się po prostu wybornie ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne puszyste ciacho , zapach cynamonu i wogóle te jesienne smaki ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda tak jesiennie. :)
    Chyba każdy lubi rozgrzać się ciepłą herbatą po długim spacerze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam takiego ciacha..;)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubie takie malotluszczowe ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanko, jakie to masło orzechowe? Wygląda niesamowicie kremowo;)?
    http://taniecsmakow.blogspot.com/2012/09/jogurtowe-wieloziarniste-pancakes-z.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest firmy Skippy z USA :)

      Usuń
    2. A, miałam, ale crunchy. Nie jest aż takie pyszne, chociaż konsystencje ma fajną;)

      Usuń
    3. No właśnie widocznie rzecz gustu, bo jak dla mnie jest najlepsze :)

      Usuń
  7. Takie smaki jak najbardziej mi pasują ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam zapach cynamonowego ciasta, unoszący się po całym domu .. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda bardzo bardzo kusząco ! szczególnie dla kogoś kto uwielbia cynamon :D tak jak ja :)
    pozdrawiam i życzę udanej soboty ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę sobie takie zrobić :) Wygląda smakowicie :)
    Zapraszam do mnie: dasia-handmade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Owoce, cynamon, kruszonka- zestaw idealne na jesień :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Z całą pewnością do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealne, jesienne ciacho. Już poczułam ten zapach :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)