wtorek, 9 października 2012

Chlebek owsiano-razowy


Wraz z październikiem odszedł czas na wszystko, a został jedynie czas na najważniejsze priorytety dla studenta. Chociaż to dla studentów różny punkt widzenia, to z pewnością aby przejść dalej, nauczyć się trzeba :)
Dlatego polecam ten szybki, zdrowy i niskotłuszczowy chlebek, żeby zaoszczędzić trochę czasu, a zarazem mieć zapas zdrowia na parę dni. Ma on miękką, trochę muffinową strukturę i cienką skorupkę.


Zmieszaj składniki, upiecz i zjedz ! Najlepiej ciepły z masłem, może być na słono, na słodko lub jako tosty francuskie. Ja najchętniej korzystałam z pierwszej opcji, pewnie dlatego, że przypominał mi wtedy owsiankę ^^
Robiony trochę już temu, ale postanawiam poprawę i powrót z nową bazą przepisów. Coś dla zabieganych :)

Składniki:

230g mąki razowej lub orkiszowej
170g płatków owsianych drobnych
1 łyżeczka sody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli
1 jajko
120g jogurtu naturalnego
Ok. 250ml mleka – aby dopełnić do poziomu 480 ml płynów.

Rozgrzać piekarnik do 180 st. C. Wysmarować średnią podłużną foremkę masłem i posypać odrobinę bułką tartą lub kaszą manną. Połączyć razem suche składniki. Rozbełtać jajka z jogurtem w miarce z podziałką. Dolać mleko do poziomu 480 ml i wymieszać. Wlać mokre składniki do suchych i dokładnie wymieszać. Przelać mieszankę do foremki, można posypać płatkami owsianymi, pestkami dyni, słonecznika, świeżym rozmarynem, kminkiem, co lubicie. Przykryć folią aluminiową, piec przez 30 minut. Zdjąć folię i piec jeszcze przez 20 minut. Po wyjęciu należy  trochę ostudzić.

Przechowywać 3-4 dni owinięty ściereczką.




22 komentarze:

  1. Same pyszności!!!uwielbiam takie zdrowotności!

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada pysznie, chyba go upiekę niebawem

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wypróbuję! Powodzenia na studiach!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo praktycznie z proszkiem. Lubie taki chleb zwlaszcza do serow plesniowych z konfitura.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota:) Nie piekłam takiego chlebka, ale w piekarni widuję podobny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wygląda. Muszę koniecznie wypróbować. :)
    Powodzenia na studiach. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdziwiło mnie to ,że chlebek bez drożdży:)
    Taki szybki w przygotowaniu.. to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny, na pewno się pojawi na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialnie wygląda ten chlebek, w któryś weekend muszę upiec!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę taki zrobić! musi smakować nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, z pewnością wypróbuję bo nie dość, że nie zajmuje wiele czasu to i trochę zdrowia doda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To coś dla mnie! Zarówno jeśli chodzi o smak, jak i wykonanie ;D.

    OdpowiedzUsuń
  13. prosty, szybki, dietetyczny- idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. muszę upiec taki chlebek, mmm a dodatek obłędny *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. taki zdrowy i pożywny i do tego domowy , tylko takie jadam pycha !

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy mogę zastaić mke razową,mąką żytnią ? czy raczej chlebek nie wyjdzie ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym dała, wydaje mi się, że wszelkie te z pełnego przemiału będą się nadawać :)

      Usuń
  17. Właśnie upiekłam ! Cudooo < 3

    OdpowiedzUsuń
  18. super przepis! Nieskomplikowany a chlebek na pewno pyszny, muszę upiec jak znajdę chwilę:) zapraszam również do mnie:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)