TRYB JASNY/CIEMNY

Chlebek dyniowy z nutellą



Ideał na jesienne śniadanie lub podwieczorek, przy herbacie w rustykalnej filiżance. Miękkie, wilgotne i wyrośnięte ciasto dyniowe w formie chlebka, ze smugą słodkiej nutelli, która świetnie komponuje się z lekko dyniowym smakiem. Komu mało, może śmiało dosmarować sobie czekoladowego kremu na gotowe kawałki.



Przy robieniu zawijasa z nutelli w ciasto, musicie doprowadzić ją prawie do samego dołu, bo jej masa bardzo wychodzi do góry. Ja wmieszałam dochodząc łyżką do połowy blaszki i czekolada wyszła właściwie cała na wierzch. Polecam jest pyszne i długo zachowuje wilgoć.


Składniki:
1 i 3/4 szklanki mąki pszennej (dałam połowę pełnoziarnistej)
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu
1 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 szklanki cukru ( w oryginale 1,5)
1/2 szklanki oleju
1/4 szklanki wody
1 szklanka purée z dyni
2 jajka
2 łyżeczka ekstraktu z wanilii
+ 8 łyżeczek nutelli

Purée z dyni: dynię umyj, oczyść z pestek, pokrój na coś w kształcie ćwiartek( raczej ósemek) jabłka i kładąc na papierze, piecz w piekarniku nagrzanym do 180°C przez 40-45 min. Następnie, jeśli skórka jest bardzo gruba obierz ją, jeśli nie, zmiksuj razem ze skórką na purée.

Rozgrzej piekarnik do 180°C. Podłużną foremkę posmaruj masłem. W średniej misce wymieszaj mąkę, sodę, sól, cynamon i gałkę muszkatołową. Odstaw.
W dużej misce, widelcem, wymieszaj cukier, olej, wodę, dynię, jaja i ekstrakt. Składniki mokre wlej do suchych delikatnie dokładnie połącz. Wlej ciasto do foremki. Na wierzchu rozłóż łyżeczką kleksy nutelli. Następnie, wykonując ruchy okrężne, wsmaruj ją w ciasto, radzę dosyć głęboko.
Wstaw ciasto do piekarnika i piecz 60 min, do momentu kiedy drewniany patyczek wsadzony w środek ciasta będzie suchy.
 Po tym czasie i tej próbie, wyjmij ciasto, przez 15 min. pozwól mu “odpocząć”, następnie delikatnie wyjmij z foremek i ostudź.




Komentarze

  1. ten chlebuś musi smakować nieziemsko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie. :) Uwielbiam takie chlebki, muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. :) właśnie chyba tego szukałam bo mam dynię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności cudności, koniecznie muszę upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności, gdzież to mi to pokazywać. Zjem ekran:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Chlebek dyniowy.. z nutellą? Brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znakomity pomysl, wlasnie od kilku dni walczymy z podobnym przepisem tak, zeby zrobic go bez proszku do pieczenia i sody. Koniecznie wyprobujemy patent z kremem czekoladowym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm, nutella :) to musi być raj dla podniebienia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak szkoda że nie mam dyni:(
    Ten chlebek musi smakować wyjątkowo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie chlebko-ciasta( bananowy, malinowy). Z dyni jeszcze nie próbowałam, ale na pewno smakuje równie wspaniale, a przynajmniej tak się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wyjmuję swój z piekarnika. Mam nadzieję, że będzie wyglądał tak samo smacznie jak Twój ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie trafiłam na Twojego bloga i strasznie mi się tu podoba! Smakowite przepisy, cudna, radosna atmosfera... Już dodałam do moich odwiedzanych :))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i witam z szeroko otwartymi ramionami ! :D

      Usuń
  13. muszę, ale to muszę zrobić ten chlebek ! cudownie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  14. czadowy przepis, zainspirowana właśnie mam chlebek w piecu, troszkę zmieniłam przepis, bo nie byłabym sobą, ale super fajnie się robi:)
    dzięki za zawsze wspaniałe inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spróbowałam, zniknął błyskiem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda obłędnie w sam raz na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  17. czy mokre składniki koniecznie trzeba mieszać widelcem? nie mogę mikserem?
    a po drugie - czym zastąpić ekstrakt waniliowy? chyba nie tym sztucznym aromatem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście wszystko możesz wymieszać mikserem, chodzi o to, że widelcem też wyjdzie :) A ekstrakt można pominąć lub zastąpić opakowaniem cukru waniliowego, aromat odradzam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku