TRYB JASNY/CIEMNY

Pełnoziarniste ciasto z owocami


Jak się dobrze zrelaksować ? Upiecz sobie domowe ciasto, do porannej kawy, czy herbaty. Jest świetne, bo robi się je szybko, łatwo i z przyjemnością ozdabia ulubionymi owocami. Masa dobrze wyrasta, ma aromatyczny smak, przez mąkę pełnoziarnistą i niezbędny brązowy cukier. W domu od razu robi się przytulniej :)

Składniki:
150 g masła, o temp. pokojowej
szczypta soli
120g brązowego cukru
4 jajka
4 łyżki mleka (60 ml)
250 g mąki pełnoziarnistej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:
dowolne owoce, u mnie 3 morele, 200g borówek i 100g malin
płatki migdałów
cukier puder

Miękkie masło utrzeć mikserem na puszystą masę. Dodać szczyptę soli, cukier i dalej ucierać. Wbijać kolejno jajka, cały czas miksując. Na zmianę do ciasta dodawać przesianą mąkę i mleko, miksując.
Blaszkę o wymiarach ok. 20x30 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyłożyć na spód, na wierzchu poukładać owoce. Posypać płatkami migdałowymi.
Piec w temperaturze 175ºC przez około 40 minut lub dłużej, patyczek włożony w ciasto powinien być suchy. Ostudzić i oprószyć cukrem pudrem.

źródło: moje wypieki

Komentarze

  1. Bardzo lubię takie ciasta, często dodaje sama do wypieków zmielone w młynku płatki owsiane lub zarodki pszenne. Bardzo apetyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. dobrze, że już wróciłaś:) i jak zwykle z super inspiracją - to jest właśnie to ciasto, które upiekę dzisiaj popołudniu:) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciasto do porannej kawy..mmm cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda... uwielbiam takie z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężko odmówić kawałka tak ładnego i smacznego ciasta. Kradnę przepis do wypróbowania. Może jeszcze dzisiaj, jesli okaże się, że mam wszystkie składniki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku jak ono pięknie wygląda:( lista przepisów rośnie i rośnie, kiedy ja to zdąrzę wypróbować?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką listę i zamiast się skracać, to ona ciągnie się w nieskończoność :P

      Usuń
  7. Bardzo mi się podoba. :) Smakowite i zdrowe. Do kawałka ciasta i porannej kawy niczego więcej już nie trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, to sie nazywa przepis na relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto zachęcające do upieczenia tu i teraz :) Nie jestem pewna czy dotrzyma do śniadania ... :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. O proszę, u mnie też dziś ciasto z owocami, ale drożdżowe :)
    Pyszne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W końcu musimy wypróbować ciasto pełnoziarniste :) Twoje wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetnie te owoce na wierzchu się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  13. czesto krece takie szybkie zdrowe ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. wierzch ciasta wygląda jak jakaś mozaika :) pięknie

    OdpowiedzUsuń
  15. fajnie widzieć jak ten przepis rozprzestrzenia się dalej, wiedząc, że było się jednym z ogniw tego "łańcuszka" ;) znalazłam przepis na forum cincin i piekłam je wielokrotnie, w końcu w komentarzu poleciłam go Dorotce z moich wypieków, a następnego dnia ciasto było już upieczone i zamieszczone na jej blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego, że jest takie dobre, to się tak rozeszło po świecie :D

      Usuń
  16. wszystko jedno czy mąka żytnia pełnoziarnista czy pszenna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, np. Ja zamiast razowej jak w oryginalnym przepisie uzylam mąki pszennej pelnoziarnistej i wyszło bardzo dobre. Wiec w zależności jakiej tutaj uzyjesz będzie tylko delikatnie inny smak ciasta.

      Usuń
  17. Kiedyś piekłam podobne ciasto, ale na mące pszennej, jeśli chodzi o owoce to ja dorzucałam morele, śliwki i jagody. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku