TRYB JASNY/CIEMNY

Zdrowy chlebek borówkowo-bananowy


Gdyby nie moja chęć próbowania nowych rodzajów wypieków, ich sztuki wyrabiania i wieńczenia, to mogłabym piec, tylko takie zdrowe chlebki owocowe, przepełnione samym dobrem dla ciała i spokoju ducha. Jest to taki chlebek-ciasto, bo najlepiej upiec je w podłużnej formie, kroić na grube kromki i jeść na ciepło z lodami lub z jogurtem. 



Ciasto jest bardzo wilgotne i sycące, po upieczeniu musi nieco ostygnąć, żeby się zbyt nie kleiło. Ciężko było czekać, jak tu taki zapach unosi się nad stołem. Dobra dałam mu 10 minut, trochę krótko, ale smak był bezbłędny.


Składniki:

1 i ½ szklanki mąki pełnoziarnistej
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
2 dojrzałe banany
2 łyżki oleju
1 jajko
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią, ekstraktu lub 2 waniliowego
2 łyżki cukru brązowego
2 łyżki płynnego miodu
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1/4 szklanki mleka
1 szklanka borówek
1 łyżka granoli lub chrupkiego musli

W dużej misce zmieszać wszystkie sypkie składniki. Pół banana przekroić wzdłuż, a potem w plasterki. Pozostałe 1 i ½ banana zmiksować, dodać do niego jajko, olej, miód, jogurt i mleko. Przemieszać, dodać do suchej mieszanki i wymieszać na jednolitą masę. Dodać plasterki banana i ¾ szklanki borówek, delikatnie wmieszać. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać do niej masę, posypać resztą borówek i posypać granolą. Piec 50 min w temp 170 st. C. Ostudzić przynajmniej 15 min.

Tutaj na ciepło z lodami śmietankowymi z nutellą.                       Źródło: Live laugh eat


Komentarze

  1. w tym chlebku zakochałam się tak jak w ostatnim serniku :) napewno zrobię, wygląda cudnie i na pewno jest przepyszny... a z lodami, niebo w gębie! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebek wygląda rewelacyjnie. Muszę wypróbować przepis, tym bardziej, że borówki ciągle uśmiechają się do mnie na targu;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha, zdecydowanie mój styl kulinarny, pomysł świetny, podkradnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię chlebek bananowy i lubię borówki, więc to ciacho też na pewno polubię :) w dodatku, że jest taki wilgotny, mmm... :) dodaję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wszelkie rodzaje chlebków bananowych, Twój to kolejna kusząca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba, wyobrażam sobie ten cudowny aromat i smak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze upiec jakiś chlebek . Kiedyś wzięłam się za bananowy to wyszedł mi zakalec, i od tamtej pory się za niego nie brałam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie bardzo zdrowa wersja - zapisuje do wyprobowania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się ten przepis. Szaleję na punkcie chlebka bananowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. banan i borowki <3 jedno z najlepszych polaczen! :)
    aa ten kawalek na cieplo z lodami ... niebo! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj piękny :) Coś mi się wydaje że dzięki takim wypiekom tutaj zaczę wreszcie produkcję chlebową :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł, chyba się skuszę na wypróbowanie tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda znakomicie, banany i borówki mam, dzisiaj chyba go wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam, pięknie wyrósł, niestety wkrótce opadł i wyglądał co najmniej żałośnie :< czy to może być wina tego, że zamiast mąki pełnoziarnistej użyłam żytniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka raczej nie ma znaczenia, chociaż wydaje mi się, że żytnia jest cięższa. Może to kwestia studzenia, ja studziłam chlebek w otwartym piekarniku jakieś 10 minut, po tym czasie wyjęłam go z foremki i całkiem wystudziłam na desce. Oprócz tego, nie wiem co mogło pójść źle...

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku