TRYB JASNY/CIEMNY

Czekoladowa Pavlova



Letni upał, czy chłodniejszy wieczór, a może przesyt mąki w pożywieniu. Wtedy idealnym rozwiązaniem wydaje się coś lekkiego dla podniebienia. Szybka decyzja, parę ruchów mikserem i na stole ląduje piękna, uzależniająco smaczna, czekoladowa beza. Odmiana zwykłej, białej pavlovej, która swoją nazwę nosi na cześć rosyjskiej primabaleriny.
Przepis Nigelli, trochę przeze mnie zapomnianej, ale po tym deserze na pewno odświeżę jej książkę i wyszukam kolejną niesamowicie smaczną perełkę :)



Składniki:
  • 6 białek
  • 300 g drobnego cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka octu z czerwonego wina lub balsamicznego
  • 50 g gorzkiej czekolady, posiekanej

Na wierzch:
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 500 g malin, truskawek lub innych owoców


Białka ubić na sztywną pianę, dodawać po łyżce cukru, dalej ubijając. Następnie przesiać kakao, wmiksować, dodać łyżeczkę octu i posiekaną czekoladę. Delikatnie wymieszać.
Na papierze do pieczenia narysować okrąg o średnicy mniej więcej 23 cm. Wyłożyć na niego bezę, wyrównać. 
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC, natychmiast przekręcajac temperaturę do 150ºC. Piec 1 godzinę 15 minut. Gotowa powinna wyglądać na chrupiącą na brzegach i suchą na górze. W środku jest jednak mięciutka. Wytudzić w uchylonym piekarniku, przełożyć na płaski talerz.
Ubić kremówkę, wyłożyć na wierzch bezy, a na nią owoce.





Komentarze

  1. ojj, w takie upały tylko takie lekkie desery zdają egzamin :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nawet nie próbowałam tego deseru, a szkoda, bo wygląda smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. boskaaaaaa! kocham pavlową

    OdpowiedzUsuń
  4. czekoladowej bezy nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój ulubiony deser z truskawkami :D tez zawsze robię na czekoladowej bezie, świetne połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pavlovej jeszcze nie robiłam. Może czas to zmienić?
    Wygląda idealnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Pavlovą, ale zawsze piekłam białą.
    Czekoladowa też musi być pyszna, a z taką ilością owoców to już na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda obłędnie, nigdy nie jadłam tego ciasta ;) muszę nadrobić zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  9. cudnie Ci wyszła :) Też ostatnio ją robiłam. Uwielbiam Pavlovą a czekoladowa jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dzisiaj mialam pierwsza swoja przygode ze smiatenka kremowka wlasnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacja ! nigdy czegoś takiego nie robiłem, ale na pewno spróbuję w najbliższym czasie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Obłędna! Chcę taki kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cisto bardzo dobre :) polecam ale ja piekłam niecałą godzinę i już zaczęło się przypalać ponieważ mam bardzo dobry mocny piekarnik więc w takim wypadku zalecam skrócić czas pieczenia lub zmniejszyć temperaturę:)
    dziękuje za świetny przepis i pozdrawiam
    Anielka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to dobrze, że obserwowałaś podczas pieczenia, bo właśnie piekarniki się różnie zachowują, ale jak jest ta sama temperatura, to powinno być dobrze :)

      Usuń
  14. do lata do lata, owoce pójdą w ruch!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

Copyright © Taniec Smaku