poniedziałek, 9 lipca 2012

Bruschetta z pomidorami

Przekąska prosto z rozgrzanych Włoch, które doskonale rozumieją nas w te upały. Bruschetta (czyt. brusKEta) to lekka i szybka, a w dodatku aromatyczna grzanka, która ląduje ostatnio codziennie w domowym menu. Różnie się je podaje, ale ja postawiłam na tradycyjną wersję i z dodatkiem mozzarelli, polecam :D

Składniki (2 grzanki):
  • 2 kromki chleba (najlepiej bagietka, ciabatta lub jakiś włoski)
  • średni pomidor
  • kilka liści świeżej bazylii
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
  • Sól, pieprz
  • mozzarella

Pomidory pokroić w kosteczkę (jeżeli wam się chce, to lepiej będzie je wcześniej sparzyć i obrać ze skórki). Bazylię posiekać i wrzucić razem z pomidorami do miseczki, dodać łyżeczkę oliwy, szczyptę soli i pieprzu. Odstawić. Kromki posmarować oliwą i podpiec na suchej, rozgrzanej patelni z obu stron, żeby się zarumieniły (można też włożyć do nagrzanego piekarniku, jest szybciej przy większej ilości porcji). Czosnek przekroić na pół i natrzeć nim każdą grzankę. Nałożyć pomidory i kawałeczki mozzarelli.


14 komentarzy:

  1. pyszności! uwielbiam to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poproszę tę z mozarellą, byłaby w sam raz na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznosci! Kocham wszystko co wloskie :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale apetyczne :) Piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to takie proste, takie wloskie i takie smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. mega smacznie i mega prosto - idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale wygląda i super smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ulubione śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)