sobota, 16 czerwca 2012

Owsianka z masłem orzechowym i czeko-śliwką

-->
Jeżeli intensywniej trenujemy jakiś sport, to powinniśmy szczególnie zwracać uwagę na to co jemy, aby dostarczyć organizmowi potrzebnej mu energii do wysiłku. Ostatnio mamy w zespole tanecznym dużo prób, bo zbliża się nasze widowisko taneczne, dlatego jestem bardzo zmęczona i potrzebuję zapewnić sobie odpowiednich składników odżywczych.

Przed treningiem proponuję owsiankę, która daje mi niezłego 'powera' do ćwiczeń i wprawia w doskonały nastrój. Produkty zbożowe takie jak: płatki owsiane, chleb pełnoziarnisty, czy makaron razowy, są bogatym źródłem węglowodanów, które są całkowicie wykorzystywane i lekkostrawne.

Polecam również wersję ze świeżymi truskawkami, zamiast jabłka, jest równie pyszna :D

Składniki:

  • 3 łyżki płatków owsianych (błyskawicznych lub zwykłych)
  • 1/4 szklanki wody
  • ½ szklanki mleka (ja robię na sojowym)
  • 1 średnie jabłko
  • czubata łyżeczka masła orzechowego
  • łyżeczka czeko-śliwki lub powidła

Do rondelka wlać wodę i mleko, doprowadzić do wrzenia i wsypać płatki. Gotować, aż napęcznieją, dolać mleka wedle uznania. Jabłko obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Jeśli wolicie większe cząstki, to pokrójcie jabłko na kawałki.
Na spód miseczki włożyć połowę jabłka, zalać owsianką, nałożyć resztę jabłka, masło orzechowe i czeko-śliwkę.


11 komentarzy:

  1. wygląda wspaniale <3 uwielbiam takie dodatki! mmm masełko <3
    co tańczysz, jaki taniec ? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jazz i współczesny, najlepiej się czuję jeszcze w takich lirycznych klimatach :D

      Usuń
  2. mmm, uwielbiam owsiankę. Pyszne śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliwka i masło orzechowe- takiego połączenia jeszcze nie znałam, kolejna owsianka do wypróbowania ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Boska, ta czekośliwka bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś dla mnie przed moim treningiem tanecznym :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda ciekawie, z masłem orzechowym? Hmm.. to musi ciekawie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/dobra-owsianka-nie-jest-zla zapraszam do dołączenia do akcji owisankowej na durszlaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie jadłam owsianki z takim połączeniem, ale brzmi nieźle. Na egzaminy też daje powera? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że daje do wszystkiego, bo dobry nastrój jest ważny do każdej ważnej czynności :D

      Usuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)