poniedziałek, 14 maja 2012

Ciastka orzechowo-czekoladowe



Stres…, brzydka pogoda… Nie, właśnie stres…, wtedy piekę ciastka z najlepszymi dodatkami pod słońcem, kojącymi duszę i uciemiężony umysł. Ich smak i zapach jest idealnym środkiem znieczulającym, na wszelkie smutki, ale i na chwile szczęścia spędzane w gronie przyjaciół. Mało słodkie, bardzo orzechowe i takie dobre, że piekę mniej, żeby nie zjeść za dużo, a trzeba jeszcze zostawić dla domowników :)







Na ostatniej ‘podzamczej’ imprezie wszystkim bardzo smakowały, dlatego pod naciskiem zwłaszcza żeńskiej części grupy, zamieszczam ten wspaniały przepis. Pieczcie, niech wasza dusza rośnie, a umysł niech pamięta i się nie stresuje.


Składniki (ok. 13 ciastek):
  • 1/2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki płatków owsianych
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 70g masła orzechowego
  • 30g masła
  • 1 duże jajko
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki gorzkiej czekolady posiekanej lub chocolate chips
  • 1/3 szklanki orzeszków ziemnych, solonych

Do miski wsypać mąkę, płatki, cukier, sól i proszek. Rozpuścić masło z masłem orzechowym i dodać do mieszanki, wbić jajko i wszystko połączyć. Dodać czekoladę i orzeszki, wymieszać z masą i formować ciasteczka w postaci średnich kuleczek. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć ciastka, nadając im lekko spłaszczony kształt. Piec 15 min. w temp 180 st C.

przepis autorski 




9 komentarzy:

  1. chyba komus takie zrobie, w prezencie (;
    Swietne zdjecia, bardzo apetyczne !

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm pyszne i chrupiace - bardzo lubie takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wszystkie składniki, chyba zaraz lecę do kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Melduję, że je popełniłam. Jeszcze nie zdążyły porządnie wystygnąć :D
    Naprawdę przepyszne. Tylko może trochę ciut za słodkie mi wyszły (dałam czubate łyżki cukru i gorzką czekoladę z jagodami). Zdecydowanie do powtórki i to szybkiej ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O cieszę się, że się za nie wzięłaś, fajny dodatek tej czekolady z jagodami, jeszcze takiej nie jadłam :)

      Usuń
  5. Oblędnie napakowane dodatkami, orzechy i czekolada to świetne połączenie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. MMM świetnie wyglądają, szczególnie nęcą mnie tak duże kawałki czekolady i orzechów, na pewno spróbuję już wkrótce je upichcić ; )

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)