wtorek, 27 marca 2012

Torcik jabłkowy na 20-ste urodziny


Urodziny minęły mi w oka mgnieniu, tak jak te całe 20 lat !  Zawsze najbardziej cieszy mnie to, że najbliżsi i najważniejsi dla mnie ludzie, pamiętają o mnie i starają się uszczęśliwić mnie w tym cudownym dniu. I co z tego, że się starzejemy, taka jest kolej rzeczy, ale chodzi o to, żeby wraz z odliczaniem tych cyferek, wyliczać ile wspaniałych i szalonych rzeczy potrafiliśmy zrobić w życiu i nie baliśmy się stawiać mu czoła. Takie myślenie, naprawdę pozytywnie napędza mnie do działania i byle do następnego 27 marca :)

Torcik był przepyszny, a wykonanie wyjątkowo nie moje, bo zostałam wypędzona z kuchni, miałam siedzieć w pokoju i się cieszyć. Robiły go moja mama i siostra, którym bardzo dziękuję, bo wiedzą co lubię, czyli jest: lekko, owocowo i kolorowo.  Pierwszy raz też, jadłam taki cudowny spód z biszkoptu, bo nie jest suchy tylko przesiąknięty galaretką i smakuje trochę jak żelek. Polecam pyszniutki !

Przygotowanie 75 minut
1 porcja – ok. 260 kcal

Składniki na 12 porcji:


  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 4 łyżki mąki
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 6 dużych jabłek
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
  • 600 ml śmietanki 30 proc.
  • 2 łyżki koniaku
  • zapach arakowy
  • 3 łyżki cukru pudru
  •  5 łyżeczek żelatyny


Jajka utrzyj z cukrem waniliowym i połową cukru na puszysty krem. Ostrożnie wymieszaj z przesianą mąką i proszkiem do pieczenia. Ciasto rozsmaruj w tortownicy o śred. 26 cm. Piecz ok. 20 min w temp. 190 st. C. Ostudź.

Jabłka obierz, pokrój, zasyp resztą cukru, dolej 1/2 szkl. wody, rozgotuj. Wsyp galaretki, zmiksuj. Ostudź. Wylej na biszkopt, tylko nie całkiem stężałe, bo biszkopt nie przesiąknie.
 
Śmietankę ubij z cukrem pudrem, wymieszaj z koniakiem, odrobiną zapachu i rozpuszczoną żelatyną w odrobinie ciepłej wody. Wylej na jabłka. Schładzaj 2 godziny.

Przepis pochodzi z tej strony


5 komentarzy:

  1. super torcik! pięknie wygląda, widać, że leciutki ;) wszystkiego najlepszego! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny i jaki efektowny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepszego! Śliczny ten torcik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieło sztuki :)
    spełnienia marzeń!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestes artystką ! piekny tort ! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)