wtorek, 20 marca 2012

Śniadanie na zdrowie i spalanie

Dobrze jest polubić takie jedzenie, które pomaga nam w utrzymaniu zdrowia i sylwetki na dobrym poziomie. Dzisiejsze śniadanie jest takim smacznie ukrytym pomocnikiem. 

Płatki owsiane zawierają beta-glukan, który sprawia, że nasz organizm wchłania mniej tłuszczu wpływając na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi.
Masło orzechowe zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, co zapobiega miażdżycy.
Chleb żytni poprawia trawienie i zapobiega zaparciom, wspomaga również odporność.

Zachęcam wszystkich do polubienia się z czerwonym grejpfrutem, który jest bardzo smaczny i ma wiele zalet:
usprawnia metabolizm, obniża poziom cholesterolu i sprzyja dobrej pracy jelit. Jedynie, nie poleca się jeść przy terapiach lekowych.

Jeszcze jedna ciekawostka:
Wpływ grejpfrutów na spadek wagi ciała potwierdziły badania przeprowadzone w 2004 r. przez dr. Kena Fujioka ze Scripps Clinic w San Diego. W jego eksperymencie wzięło udział 100 otyłych pacjentów. Część z nich otrzymywała pigułki z ekstraktem z grejpfruta, piła sok z tego owocu lub jadła jego miąższ. Wszyscy odżywiali się poza tym jak wcześniej. Po 12 tygodniach grupa łykająca pigułki schudła średnio o 1,1 kg, zaś osoby z pozostałych dwóch grup odpowiedni po 1,5 i 1,6 kg . W tym samym czasie grupa kontrolna, która dostawała placebo, straciła średnio jedynie 0,2 kg.

Skład śniadania:
  • owsianka z 2 łyżek płatków owsianych, 1/3 banana i cynamon
  • pół czerwonego grejpfruta
  • kromka chleba żytniego z masłem orzechowym i dżemem śliwkowym

11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe to o tym grapefruicie co napisałaś. Czy dotyczy to wszystkich gatunków, czy jakiegoś w szczególności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie chodzi o czerwonego, ten jest najzdrowszy :)

      Usuń
  2. To się nazywa idealne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne, zdrowe śniadanko! wszystko co uwielbiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie śniadania i wiedziałam zawsze, że są niesamowicie zdrowe, ale o tej odchudzającej moxy grejpfrutów nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejne ciekawe połączenie masła orzechowego, tym razem z dżemem :) Lubię grejpfruty, ale czasem brakuje mi do nich cierpliwości :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, że nigdy nie jadłam masła orzechowego z dżemem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a ja jem zawsze z dżemem, bo tak się fajnie smaki łączą. Najlepiej pasują jakieś kwaskowe np. z owoców leśnych, porzeczkowy :)

      Usuń
  7. postanowiłam sobie że do świąt zrzucę trochę kilogramów:) więc jutro rano koniecznie biegnę kupić grejpfruty;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc nie wpadłabym na połączenie masła orzechowego z dżemem! Ale zrobiłaś mi smaka, na pewno kiedyś spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko super, tylko do owsianki się przekonać nie mogę.. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)