piątek, 16 marca 2012

Dirty Dancing - tanecznym filmem wszech czasów?

W sondzie, którą organizowałam chwilę temu, najwięcej głosów otrzymał film "Dirty Dancing", a na drugim miejscu uplasował się "Czarny Łabędź", który wkrótce będzie miał tutaj swoje 5 minut.

"Dirty Dancing" jest filmem, który lekko ukazuje wakacyjne oblicze tańca towarzyskiego, praktykowanego przez wczasowiczów hotelu, pod bacznym okiem przystojnego instruktora Jonny'ego - w roli Patrick Swayze.
Chyba wszyscy doskonale znają tą historię, w której młoda dziewczyna "Baby" (Jennifer Grey), zaczyna swoją przygodę z tańcem i jednocześnie z wzajemnością zakochuje się we wspomnianym tancerzu.

Film jest przyjemny, można go oglądać parę razy i się nie nudzi. Ponadto został wybrany przez Brytyjczyków ulubionym filmem wszech czasów.


Finałowy taniec z filmu

 

Główni aktorzy:



Patrick Swayze 
(ur. 18 sierpnia 1952 , zm. 14 września 2009) – amerykański aktor filmowy, tancerz, piosenkarz i choreograf.

Tańca uczył się w Houston Jazz Ballet Company, Harkness Ballet Theater School, Joffrey Ballet School w Nowym Jorku oraz Eliot Feld Ballet Company. 

W wieku osiemnastu lat zadebiutował na scenie jako książę zakochany w Królewnie Śnieżce w spektaklu Disneyland na paradzie (Disneyland on Parade).


 





Jennifer Grey 
(ur. 26 marca 1960) – amerykańska aktorka. Ukończyła studia aktorskie na prestiżowej uczelni Neighborhood Playhouse w Nowym Jorku.



Modnie w stylu Baby i białe trampki, które zrobiły furorę




Stanowczo można zaliczyć ten film do klasyki tanecznego kina. W czasach obecnych, gdzie w filmach o tańcu stawia się głównie na pokazanie świetnej techniki, skomplikowanych choreografii i trudnych elementów tanecznych, ten film jest bardzo przyjemnym i pełnym uczuć obrazem tańca płynącego prosto z serca i miłości obojga ludzi.



 

4 komentarze:

  1. Ja kocham ten film. Oglądam go od kilkunastu lat, ale tylko latem, po deszczu. Wtedy pasuje mi najlepiej

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten film, za każdym razem kiedy go oglądam mam dreszcze i się wzruszam. Nie dziwie się, że wygrał :D

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ten film! romantyczny ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam go kilka razy, teraz już mnie nudzi, ale kiedyś go uwielbiałam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)