środa, 25 stycznia 2012

Chlebek rabarbarowy z orzechami

Znalazłam ostatnio w zamrażarce rabarbar, który zerwałam w lecie na ogródku. A na ten składnik, czekał tylko jeden idealny przepis, znaleziony na blogu Zieleniny. 
Ciasto jest wilgotne, delikatnie słodkie i pożywne. Jak dla mnie, nadaje się na śniadanie, deser i kolację. Sama zjadłam chyba połowę :)) 

Składniki (na małą keksówkę):
Posypka:
  • 1/4 płatków owsianych
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 1 łyżka świeżo startej skórki cytrynowej/pomarańczowej
  • 1 łyżka oleju lub oliwy z oliwek
Na ciasto:
  • 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej 
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/4 szklanki oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 1 szklanka pokrojonego na plasterki rabarbaru
  • 1/4 orzechów włoskich (mogą być migdały, laskowe), uprażonych na suchej patelni i posiekanych
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, keksówkę wykładamy papierem lub tylko natłuszczamy.
Wszystkie składniki posypki mieszamy dokładnie ze sobą, odstawiamy na bok.
Mąki przesiewamy do miski, mieszamy dokładnie z sodą i solą. W osobnej misce łączymy cukier z olejem. Jajka ubijamy lekko z maślanką i dodajemy do cukru z olejem, mieszamy dokładnie. Mokre składniki dodajemy do suchych, mieszamy tylko do połączenia składników, dodajemy rabarbar i orzechy ponownie mieszamy. 
Wlewamy ciasto do foremki, nakładamy posypkę i pieczemy ok. 50-60 minut aż wbity patyczek będzie suchy. Studzimy na kratce, kroimy zupełnie zimny, bo inaczej się rozsypie.


5 komentarzy:

  1. Ha! Zaintrygowało mnie skąd masz rabarbar o tej porze roku, a tu takie numery :) Wiesz, że nigdy nie pomyślałabym aby go zamrozić ?
    Ciacho wspaniałe, fajne tak sobie odświeżyć letnie smaki :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny ten chlebek... Wielka fanka rabarbaru co prawda nie jestem, ale wyglada tak slicznie... :):):)

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo chlebek z rabarbarem, zjadłabym sobie taki c:

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś piekłam chleb, ale z powodu nawału spraw różnych zaniedbałam. Muszę do tego wrócić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest właściwie takie owocowe ciasto w formie chlebka. Jednak jest na pewno od zwykłych ciast mniej słodkie.

      Usuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)