czwartek, 1 grudnia 2011

Sałatka z jajkiem w koszulce i sosem bazyliowym


Uwielbiam jajka, świeżą bazylię i cieplutkie grzanki z bagietki, z masłem czosnkowym. Wykorzystałam to wszystko do bardzo, ale to bardzo smacznej sałatki obiadowej. Jakoś tak, gdy pomyślę o zbliżających się świętach i typowych dla nich daniach, to wolę zrobić sobie na razie trochę lżejsze menu. Przy okazji nabiorę ochoty na te wszystkie pyszności :) 

Składniki (1 porcja) : 
  • garść mieszanki sałat z roszponką 
  • 1/4 żółtej papryki, pokrojonej w paseczki
  • 3 pomidorki koktajlowe, w ćwiartki
  • łyżka zielonych oliwek, przekrojonych na pół
  • 1 jajko 
  • sól 
Sos : 
  • 1/4 pęczka świeżej bazylii 
  • 3 łyżeczki oliwy z oliwek 
  • pół ząbka czosnku 
  • szczypta soli i pieprzu 
Dodatek: kromki bagietki z masłem czosnkowym, podpiekane na suchej patelni 

 Warzywa ułożyć na talerzu. W rondelku zagotować wodę z 1/2 łyżeczki soli, rozbić jajko w miseczce i delikatnie zanurzyć je w wodzie, tak aby żółtko się nie rozlało. Gotować 3 min. Wyjąć jajko za pomocą łyżki z dziurkami i położyć na sałatce. 
Wszystkie składniki na sos zmiksować dokładnie blenderem. Polać nim jajko i  sałatkę. 
Podawać z grzankami.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)