czwartek, 29 grudnia 2011

Rozciąganie - ważny element tańca


 fot. Agata Esmund
tancerka: Agata Kaim

Dobre rozciągnięcie ciała jest bardzo potrzebnym, a wręcz nieodłącznym elementem tańca. Wiele figur, skoków, czy obrotów, wymaga od nas wysoko uniesionych nóg, czy wygięcia kręgosłupa. 
Najlepiej jest rozciągać się po dobrej rozgrzewce, kiedy mamy pobudzone do pracy mięśnie i bardziej podatne na wydłużanie. 
Dobrym miernikiem rozciągnięcia, jest siad w szpagacie, jak na zdjęciu powyżej. Im swobodniej siedzimy całym ciałem na ziemi, tym lepiej jesteśmy rozciągnięci. 
Taką pozycję, należy jednak poprzedzić serią innych ćwiczeń, które pozwolą, stopniowo przygotować mięśnie do takiego wyczynu :)

 Pamiętajmy, aby przy kładzeniu się na nogę, mięć jak  najdłużej proste plecy. Wydłużać linię kręgosłupa w stronę palców stopy.


W tej pozycji, obydwa pośladki powinny siedzieć na podłodze. Tym sposobem rozciągamy dodatkowo bok tułowia. Zobaczcie na zdjęciu, jak ładnie wygina się w łuk prawa strona ciała. Dochodząc rękami do stopy, cały czas pogłębiamy skłon do nogi.

Regularne rozciąganie sprawia, że mięśnie są bardziej elastyczne, a co za tym idzie silniejsze i mniej podatne na kontuzje. Gdy już dojdziecie do wysokiego stopnia rozciągnięcia, spróbujcie wykonać poniższe pozycje.

Wejście na bark

"Six o'clock"


POWODZENIA !
 


3 komentarze:

  1. Może lepiej nie będę próbować:D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia! i bardzo dobre opisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a na żywo robi jeszcze większe wrażenie takie rozciągnie;) pozdrawiam moją modelkę i autorkę bloga:))

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem, to miło mi będzie, gdy podpiszesz się imieniem. Wystarczy wybrać opcję - komentarz jako: "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim. Dla mnie to przyjemniej niż anonim ;)